Op 30 september had Bergoglio een halfuur durende privé-audiëntie met de uitgesproken pro-LHBT Amerikaanse Jezuïet James Martin, speciale adviseur voor het Vaticaanse Secretariaat voor Communicatie. Martin zei dat hij zich “aangemoedigd, getroost en geïnspireerd voelde” door Bergoglio.

Vader Martin zei over deze ontmoeting op twitter:

“Een van de hoogtepunten van mijn leven. Ik voelde mij vandaag aangemoedigd, getroost en geïnspireerd door de Heilige Vader. En deze tijd met mij, in het midden van een drukke dag en een druk leven, lijkt een duidelijk teken van zijn diepe pastorale zorg voor LHBT-Katholieken en LHBT-mensen wereldwijd.”

Reeds in 2018 was Martin uitgenodigd om te komen spreken op het door het Vaticaan georganiseerde ‘Wereldvergadering van Families’ in Dublin, Ierland. Martin werd in 2017 aangeduid als speciale adviseur bij het Vaticaanse Secretariaat voor Communicatie, en staat erom bekend dat hij homoseksuelen en lesbiennes omarmt en wil verwelkomen in de katholieke kerk. Hij zegt bovendien dat homoseksuele “seks” geen zonde is en oké is volgens de Bijbel. De liberale journalist Christopher Lamb reageerde door te zeggen dat deze keuze om Martin te laten spreken een “belangrijke goedkeuring” is van Martins homopropaganda.

In december 2018 promootte Martin nog een soort “homo-rozenkrans“. En In juni dit jaar wenste Martin tijdens een “gay-pride-mis” aan al zijn volgers een ‘gelukkige pride-maand’. Hij zei bovendien dat de homoseksuelen hoopvol moesten zijn, omdat Bergoglio “veel LHBT-vrienden heeft, en vele pro -LHBT-kardinalen, aartsbisschoppen en bisschoppen aangesteld.”

9 reacties op “Vader James Martin S.J. op privé-audiëntie bij Bergoglio”

1. Johan Avatar
    Johan

De Jezuïeten zijn werkelijk een kankergezwel in onze Kerk.

1. Ivo Avatar
      Ivo

Enige nuance: de liberale Jezuïeten.

@Ivo,
        het waren zgn *jonge jezuieten*, waarvan dit jaar uit`kwam, dat zij … [A] : aan de drugs waren + nog zijn, en [B] : om deze drugs te verdienen, zij diverse geco’ordineerde pogingen hebben gedaan, om mij van het leven te beroven -( hun “leveranciers”, waren + zijn verhekste protestanten uit de charismatische beweging …

2. Mjedine Avatar
    Mjedine

Een zwarte paus in het wit gekleed.

3. FatimadeJong Avatar

VERDEDIG UW KERK NU!

Vrijmetselarij heeft via Bergoglio de Kerk overgenomen. Kerk is daarom in fundamentele crisis. Verdedig uw Kerk en de wereld. Doe wat OLM Maria ons al talloze malen heeft gevraagd:

– Bid dagelijks Haar machtige Rozenkrans
    – Bid dagelijks Haar machtige Rozenkrans van Zeven Smarten
    – Draag Haar Bruin Scapulier
    – Herstel geloof bij RKCn met Haar Groen Scapulier
    – Maak nieuwe RKCn met Haar Groen Scapulier

Zo simpel is het. Helaas, daar hebben RKCn, priesters en bisschoppen zouden bovenstaande wekelijks moeten roepen vanaf de kansel, ‘natuurlijk’ geen zin in. ‘Fijn’ door op oude voet, want OLH zal Kerk wel verdedigen.’ Maar er staat geschreven ‘U zult u God niet verzoeken’. (Mat. 4v7). Nou dat is precies wat NL Kerk doet. Brrrrrrrrrrrrr.

(RKC=RK-christen)

4. Knight Of Gods Light Avatar
    Knight Of Gods Light

Kijk eens naar de foto’s; hoe gelukkig kijkt/is bergoglio wel niet, hij is helemaal in zijn nopjes….

5. Johan Avatar
    Johan

Jesuits are jesuits.

1. Restkerk-redactie Avatar
      Restkerk-redactie

Hij was toen te gast in een studio waar een Rockband aanwezig was.