Een dag verder, nog meer heterodoxe geluiden… Dit keer door een groepje jongeren, geleid door Kardinaal Maradiaga, die opriep tot meer aandacht voor homoseksuelen, en de “realiteiten” die zij onder ogen zien, zoals “huwelijk, surrogaatmoederschap en adoptie.” En Bergoglio gaf de “onbuigzame” christenen voor de zoveelste keer een veeg uit de pan.

“Er is de kwestie van wat te doen en hoe om te gaan met homoseksuelen, die niet buiten onze pastorale activiteit kunnen blijven, en andere realiteiten zoals huwelijken tussen homoseksuelen, baarmoeders die te huur zijn, adoptie voor koppels van hetzelfde geslacht, allemaal huidige kwesties die begunstigd en gesponsord worden door internationale gouvernementele instituten”, zo zei een groep van Spaans sprekende jongeren.

Dit is de realiteit betreffende koppels van het zelfde geslacht die een kind willen… Dit is altijd door de Kerk veroordeeld geweest.

Het groepje werd geleid door de Hondurese Kardinaal Oscar Rodriguez Maradiaga, een lid van raad van adviseurs van Bergoglio (beter bekend als de C9). De Kardinaal is betrokken in een doofpotoperatie van homoseksueel pestgedrag bij verschillende seminaristen in Honduras. Om zichzelf te beschermen beschuldigde hij de slachtoffers van het verspreiden van roddels.

Onbuigzame christenen

Gisteren haalde Bergoglio dan weer uit naar de “onbuigzame christenen” en de journalisten die “betaald worden om slecht nieuws” te geven, dat “anderen bezoedelt”. Hij noemde ze hypocrieten.

“Wees voorzichtig rond diegenen die onbuigzaam zijn”, zei hij. “Wees voorzichtig rond christenen – zij het nu leken, priesters, bisschoppen – die zichzelf als zo ‘perfect’ presenteren, onbuigzaam. Er is daar geen Geest van God. Ze hebben de geest van vrijheid niet. ”

Voordat het bekend werd dat Bergoglio zelf betrokken was in de doofpotaffaire rond het misbruik van ex-kardinaal McCarrick, had Bergoglio in Dublin nog op – de voor hem bekende manier – gezegd dat al diegenen die betrokken zijn in het misbruikschandaal, inclusief diegenen die het in de doofpot staken, “kaka” zijn, waarmee hij letterlijk verwees naar uitwerpselen. Nu zijn diegenen die het nieuws brengen omtrent de onthullingen van Viganò en de doofpotoperatie van Bergoglio ineens “hypocrieten.”

Privé-audiëntie met Groot-Imam van Al-Azhar

Midden tijdens deze Jeugdsynode heeft Bergoglio ook een ontmoeting gehad met de Groot-Imam Prof. Ahmad Muhammad Al-Tayyib van Al-Azhar, de prestigieuze moskee in Egypte, onderdeel van de Al-Azhar universiteit. De Groot-Imam kan beschouwd worden als een soort spirituele leider van de soennitische moslims.

Wat de twee in het Vaticaan bedisselt hebben is niet bekend. De twee ontmoetten elkaar al een paar keer. Laatste keer was in 2017, toen Bergoglio Egypte bezocht, en ze beiden een toespraak gaven aan het einde van een internationale vredesconferentie georganiseerd door de Al-Azhar universiteit.

Bronnen: Vaticannews, LifeSiteNews

3 reacties op “Jeugdsynode: nu ook oproepen tot aanvaarden homohuwelijk, surrogaatmoederschap – Bergoglio veroordeelt ‘onbuigzame christenen’”

Waarom toch al die aanvallen op het gezin? Omdat het gezin de bouwsteen is van de maatschappij. Daarom wordt ook de term gebezigd van ‘kleine kerk van het gezin’. Het gezin vormt het sterkste bastion tegen de totalitaire staat. De leden van goede gezinnen zijn minder volgzaam en kneedbaar ten aanzien van de grillen en grollen van de staat. Wie niet tot het gezin behoort, behoort de staat toe. De mens is immers een sociaal wezen. Hij wil altijd ergens bij horen want anders verkommert hij. Onderwerping aan de staat heet anders. Dat noemen ze burgerzin. Klinkt wel zo onschuldig en het roept gelijk een schuldcomplex op bij degenen die gebrek aan burgerzin wordt verweten. Een ding is zeker, Bergoglio is geen leider maar laat zich voor karretjes spannen die niets met het Christelijke geloof te maken hebben, maar hij heeft wel het lef zich paus te noemen.

Wat er in de jongeren cultuur te vinden is zal men uitstralen naar de kerk, de kerk als deel van de wereld en niet meer van Christus. als deze paus dit gaat aanvaarden is hij de stoel van Petrus onwaardig alles druist dan in wat Jezus en zijn apostelen leerde .