Paus Benedictus en de (toen nog Soeveine) Orde van Malta, in betere tijden. Grootmeester Fra Matthew Festing staat links van Benedictus.

In een (niet zo) verrassende beweging beval de speciale delegaat van Bergoglio voor de Orde van Malta dat de voormalige Grootmeester van de orde, Fra Matthew Festing, die door Bergoglio ontslagen werd, niet naar Rome mag afzakken voor de verkiezing van zijn opvolger.

In een brief die dateert van 15 april, zei Aartbisschop Angelo Becciu dat “velen van de Orde (wellicht enkele links-progressieven zoals Boeselager, nvdr) hun wens hadden geuit” dat Fra Festing niet naar Rome zou afzakken voor de verkiezing op 29 april, omdat ze voelen dat zijn aanwezigheid bepaalde “wonden opnieuw zou openrijten”, en verhinderen dat de harmonie zou weerkeren na het dispuut eerder dit jaar betreffende het ontslag van Grootkanselier Albrecht Boeselager, vanwege zijn betrokkenheid in het verspreiden van condooms. Bergoglio zette hem na zijn inmenging in de affaire dan opnieuw in functie, en ontsloeg Grootmeester Fra Festing en beroofde Kardinaal ‘Patron’ Burke van zijn bevoegdheden.

Becciu zei dat hij “de beslissing met de heilige vader” had gedeeld, en dat Festing daarom zou moeten verzaken aan zijn reis naar Rome “als een daad van gehoorzaamheid”. Het nieuws komt als vrij verrassend, omdat Fra Festing vrij populair bleef binnen de Orde, en zelfs kans maakte om opnieuw te worden gekozen. Maar daar heeft het Vaticaan nu mooi een stokje voor gestoken.

Bron: NCRegister

8 reacties op “Door Bergoglio ontslagen Grootkanselier van de Orde van Malta, Fra Festing, mag niet naar Rome om verkiezing van nieuwe Grootmeester bij te wonen”

Natuurlijk niet deze paus wil al die tegen hem zijn gewoon weg en hoe rapper hoe liever hopelijk zal zijn pontificaat snel eindigen laat ons daarvoor bidden !

Grappig, deze paus heeft het altijd over de barmhartige God, maar zelf is hij onbarmhartig als de…

1. Marian Avatar
      Marian

Er is een jaar van de Barmhartigheid geweest. Als mensen hun gebeden niet verhoord zien, dan kan het hen ook zelf weer onbarmhartig maken. Die veelheid van woorden met bidden, zal de wereld op zich niet doen verbeteren, als we met onze daden niet laten zien dat we God Jahweh als eerste liefhebben en de naaste als onszelf. Het Eerste Gebod. Dit is Wet en profeten. Maar de mensen weten dit niet (meer).

3. Piet Avatar
    Piet

De onderstaande link toont ons het samenspannen tegen Christus om de wereldmacht, deze lieden maken de komst van de antichrist mogelijk in deze tijd.

4. Piet Avatar
    Piet

Het volk en de volkeren, de gehele mensheid wordt verraden door hun elite.

Even wat meer info in de volgende link.

5. Peter Avatar
    Peter

Unlike the initial degrees conferred in a regular Masonic Lodge, which only require a belief in a Supreme Being regardless of religious affiliation, the Knights Templar is one of several additional Masonic Orders in which membership is open only to Freemasons who profess a belief in Christianity.
    Like the Masonic Red Cross of Constantine being inspired by the Sacred Military Constantinian Order of Saint George and the “Order of Malta” by the Sovereign Military Order of Malta, the Masonic order of Knights Templar derives its name from the medieval Catholic military order Knights Templar. However, it does not claim any direct lineal descent from the original Templar order.
    Eigenaardig! Vrijmerserarij in Christendom???
    Vrijmetserarij is toch verboden voor Katholieken, hoe is dit dan mogelijk?

6. Marian Avatar
    Marian

De mensheid gaat gebukt onder de druk van de zonde die over de wereld gaat, onder invloed van … de boze, de aartsleugenaar ‘satan’. De boze regeert over de wereld, want Christus moet nog wederkeren, God de Vader alleen weet wanneer.
    Dat de Vrijmetselarij binnen de Kerk is, die geruchten doen al jarenlang de ronde. En daardoor lijkt de Kerk besmet te zijn met deze sekte of de Kerk is zelf een sekte geworden. De Vrijmetselarij is alom aanwezig in de politiek, vele hebben hoge posten in de politiek. Dit Genootschap is meer in de openbaarheid getreden. Ze kregen alle kans, want het geloof is bij velen verzwakt en de lauwheid bij katholieken is toch wel erg groot. En omdat vele katholieken en protestant-christenen lauw geworden zijn, krijgen boze machten en krachten alle kansen om toe te slaan. We moeten niet bezorgd zijn en niet bevreesd. Maar wie zou dat niet worden, als men alles ziet wat er de laatste jaren niet is gebeurd in de wereld en het gaat maar door. Om dan nog God door alles heen te zien, is moeilijk.

7. Crusader Avatar
    Crusader

Voor alle duidelijkheid: de Orde van Matla is geen Vrijmetselarij. Dit is een ridderorde die stamt uit de vroege middeleeuwen, nog lang voordat de Vrijmetselarij bestond. Vrijmetselaars hebben veel dingen (ook namen zoals grootmeester) overgenomen.