berog

Bergoglio bekritiseerde het “legalisme” van Katholieken die hun bezorgdheden uitten over zijn apostolische Exhortatie Amoris Laetitia enkele dagen nadat vier kardinalen hun brief publiek maakten, waarin ze Bergoglio vroegen om de dwalingen op te helderen.

“Sommigen, met bepaalde reacties op Amoris Laetitia, volharden in het enkel zwart-wit zien, wanneer men eigenlijk moet ‘onderscheiden’ in de stroom van het leven,” zo zei Bergoglio in een interview met Avenire. “Maar deze kritiek – als ze niet van een boze geest komt – helpt. Sommige types van stijfheid komen voort uit het verlangen om de eigen onvoldaanheid te verbergen onder een pantser.”

Bergoglio nam de ongewone beslissing deze week om een geplande ontmoeting met alle kardinalen van de wereld in het consistorie dit weekend te annuleren. Naar verluidt omdat er nog meer kardinalen zijn die hun ongenoegen over Amoris Laetita willen uiten. Hij zal een handvol bisschoppen officieel tot kardinaal benoemen (inclusief bisschop De Kesel).

Volgens Ed Pentin van het National Catholic Register, vertelden bronnen hem dat Bergoglio “helemaal niet blij is” en dat hij “kookt van woede”.

boiling

Toen tijdens de Synode in oktober vorig jaar 13 kardinalen een klachtbrief schreven naar Bergoglio, kreeg hij naar verluidt ook een woede-uitbarsting. Hij zou toen geschreeuwd hebben: “Ik ben hier de baas! Ik zal ze allemaal buitengooien!”

Bron: LifeSiteNews

4 reacties op “Bergoglio ‘kookt van woede’ n.a.v. de brief van de vier kardinalen”

1. Albert van der Sap Avatar
    Albert van der Sap

Bergoglio valt nu kritiek ten deel zoals zich dat nog bij geen eerdere paus heeft voorgedaan, geleverd door bisschoppen en priesters die zelf nooit verwacht hadden nog eens kritiek op de paus te hebben. Dat zou dit heethoofd tot nadenken moeten stemmen.

Ja , en als deze paus kwaad wordt dan is het Vaticaan te klein zijn woedeuitbarstingen lijken op een vulkaan die zijn modder uitgooit.

3. Karel Avatar
    Karel

Nooit gedacht dit als geestelijke ooit te moeten zeggen maar deze ‘paus’ MOET GAAN, hij helpt onze heilige Moeder de Kerk in de vernieling!!!

4. Albert van der Sap Avatar
    Albert van der Sap

Kardinalen kiezen een paus maar kunnen ze, volgens het kerkelijk recht, ook een paus afzetten?