In een nieuwe zet voor meer globalisme heeft Jorge Bergoglio een nieuw initiatief aangekondigd. Het Vaticaan lanceert namelijk een initiatief voor een “Globaal Pact” om een “nieuw humanisme” te creëren. Het globale evenement zal plaatsvinden op 14 mei 2020 en heeft als titel “Heruitvinden van de Globale Onderwijsalliantie.” Bergoglio wil hiermee het onderwijs van de jeugd beïnvloeden.

Bergoglio nodigt vertegenwoordigers van alle grote religies, internationale organisaties en diverse humanitaire instellingen, topfiguren van de politieke, economische en academische wereld, prominente atleten, wetenschappers en sociologen om een “Globaal Pact over Onderwijs” te ondertekenen, om zogezegd de “jongere generaties een verenigd en broederlijk gezamenlijk ‘huis’ door te geven.”

“Er is een globaal onderwijspact is nodig om ons te onderwijzen in universele solidariteit en een nieuw humanisme“, zo zei Bergoglio in een videoboodschap om het initiatief te lanceren. Een speciaal hiervoor opgerichte website voegt daaraan toe: “Onderwijzen van jonge mensen in broederlijkheid, in het leren van het overstijgen van verdeeldheid en conflicten, hospitaliteit promoten, rechtvaardigheid en vrede: Paus Franciscus heeft iedereen die bezorgd is over de educatie van de jonge generatie om een Globaal Pact te ondertekenen, om een globale verandering te creëren van de mentaliteit, door middel van educatie.”

Met andere woorden: Bergoglio wil dat onze kinderen worden gebrainwasht met zijn visie over “globalisme.” Want Bergoglio citeerde op een gegeven moment… jawel, zijn “Menselijke Broederlijkheidsdocument” dat hij in februari dit jaar samen met de Groot-Imam van Al-Ahzhar in Abu Dhabi ondertekende. Hij zei onder andere dat “broederlijkheid moet bloeien.” Zijn hele boodschap was opvallend seculier.

In de aanloop naar de grote conferentie van 14 mei 2020 zullen “als voorbereiding” kleinere conferenties en evenementen worden georganiseerd.

Reeds in mei 2019 riep Bergoglio op tot de creatie van ‘supranationale autoriteiten’ om VN-doelstellingen af te dwingen en “het klimaatbeleid af te dwingen,” met andere woorden, hij riep eigenlijk op tot de vorming van een soort ene-wereldregering, iets waartoe hij eerder al had opgeroepen in zijn milieu-encycliek “Laudato Si.”

En tijdens de persconferentie op de terugvlucht van Afrika (Mozambique, Madagaskar en Mauritius) eerder deze maand, zei Bergoglio ook nog dat het onze “plicht” is om “internationale instellingen zoals de Verenigde Naties en de Europese Unie te gehoorzamen.”

LifeSite, Vaticannews

9 reacties op “Bergoglio nodigt religieuze en politieke leiders uit om ‘Globaal Pact’ voor ‘nieuw humanisme’ te ondertekenen”

uh ?… hij bedoelt, dat wij VERPLICHT zijn, om te BUIGEN voor vreemde GODEN_!?

Johan

Blijkbaar wel ! De idioot ! Je zou toch echt verlangen naar een schisma. Ik heb de Kerk altijd met vuur verdedigd & nu spuwt deze ‘paus’ ons in het gezicht ! Moet er echt nog zand zijn ?

2. Marrie Avatar
      Marrie

De EU gehoorzamen ?? Dat wordt toch het Beest uit de Openbaring genoemd ?Zowel de VN als de EU hebben het niet goed met het volk voor.

Johan

Ongelofelijk hé… Die Bergoglio is rijp voor het zottenhuis… Heer, ontferm U over ons!

De mensen hebben tegenwoordig zo weinig besef van wat hun geloof inhoudt, zijn er ook niet echt in geïnteresseerd, dat ze vol enthousiasme in de muil van de leeuw lopen. En de kinderen lopen gedwee met hun ouders mee. De onfeilbaarheid van een ‘echte’ paus (deze paus is ongeldig gekozen en daarom is Benedictus nog steeds paus, zij het dat hij zijn functies heeft neergelegd) is gebaseerd op de profetie dat Gods wet op een gegeven moment in ieders hart zal zijn ingeschreven. Aangezien een paus een plaatsvervanger van Christus is, is het niet meer dan logisch dat deze profetie nu reeds in onze tijd ook voor een paus geldt. Helaas is Bergoglio de voorspelde wolf die in de schaapskooi is binnengedrongen. Wee ons!

3. Johan Avatar
    Johan

Het valt ook heel sterk op dat God in zijn betoog GEEN ENKELE keer genoemd wordt ! En dat voor een paus ! Voorts profileert hij zich als een echte communist in dezelfde toespraak. We gaan stormachtige tijden tegemoet in onze Kerk !

|
      storm`achtig ? — nog veel STORM`achtiger dan je vermoedt !! — want DE totale vervolging, bereikt het eerst de moederkerk — immers, zowel de profeet Jesaja als Obadja, bevelen om de gevluchte gelovigen, te behoeden voor verdere vervolging …

Johan

Orkaan in aantocht dus ! Ik heb mijn wapenuitrusting reeds. Ik reken op jullie, medestrijders !

4. Johan Avatar
    Johan

BERGOGLIO, HOW DARE YOU !?