Kardinaal Danneels is vanmiddag plots overleden. Hij sukkelde al een tijdje met zijn gezondheid en kon niet zo goed meer spreken. Kardinaal De Kesel bezocht hem nog deze morgen.

Danneels, een notoir modernist, kennen we vooral van de Mafia van Sankt Gallen, waar hij jarenlang complotteerde en streed tegen wijlen Paus Johannes Paulus II en Paus Benedictus XVI. We kennen Danneels ook van zijn poging om Koning Boudewijn de abortuswet te doen ondertekenen, en de felicitaties die hij aan Verhofstadt overmaakte nadat diens regering het homohuwelijk had gelegaliseerd.

We kennen hem ook van zijn betrokkenheid bij het toedekken van het seksueel misbruik door bisschop Roger Vangheluwe. Er werd toen een gerechtelijk onderzoek ingesteld en er werden huiszoekingen gedaan en e.e.a. in beslag genomen. Toch kwam het niet tot een rechtszaak, en werd de hele zaak in alle stilte geseponeerd.

Danneels staat ook bekend om zijn betrokkenheid in de affaire rond de Roeach-catechismus. In die catechismus, die in de Vlaamse katholieke scholen werd gebruikt, stonden vulgaire tekeningen. Danneels weigerde in te gaan op herhaalde klachten van ouders, en hun oproep om die catechismus uit het onderricht te halen. Toen ze protesteerden aan zijn deur, weigerde hij die te openen.

Danneels bleef in de gunst staan van Bergoglio, en reisde na de verkiezing van Bergoglio vele malen naar het Vaticaan. Hij was ook speciale gast op beide synodes over de familie. Danneels werd 85.

Danneels in “betere” tijden:

Een prent uit de Roeach-catechismus:

6 reacties op “BREAKING: Kardinaal Danneels is overleden”

lunsius

Als hiermee de laatste Modernist was overleden zou ik blij zijn. Helaas groeien de Modernisten als onkruid tussen het mooie gewas. Het heeft alles overwoekerd. Ja, dat krijg je ervan als je de tuin zijn gang laat gaan en er niet wordt gewied. Men is in de vorige eeuw veel te toegeeflijk geweest tegen het Modernistische denken in de Katholieke Kerk.

(Nvdr: De uiterst interessante Catechismus van het Theologisch Modernisme is hier te verkrijgen: https://jeannedarcuitgeverij.com/catechismus-van-het-theologisch-modernisme/)

1. Hero de Jong { Profeet } Avatar

@Lunsius,
      dan weet je toch ook wat Jezus sprak, dat : bij de grote OOGST, het graan komt in de schuur, en het (verzameld) ONKRUID (werpt men) in het VUUR …!!
      PS : ja, dat rijmt ook nog {:-)

2. edwin vissers Avatar
    edwin vissers

KARDINAAL DANNEELS IS “A BIG MAN”!

DANNEELS WAS BINNEN DE KERK DE “BOODSCHAPPER” (VAN DE ONZICHTBARE WERELDREGERING)!

DANNEELS IS DE HENRY KISSINGER VAN DE KATHOLIEKE KERK…

3. Jozef Avatar
    Jozef

Over de doden niets dan goed. Vandaag geeft Kardinaal Danneels de apostel Petrus de hand. Helaas heeft de apostel Petrus niet veel goeds te melden aan Kardinaal Danneels. Laten wij daarom voor zijn zieleheil bidden.

4. Sn Avatar
    Sn

Een wolf in schaapskleren…Hij zal zeker aan God verantwoording af leggen….en ik geloof dat hij het nu heel heet zal hebben!

5. Mjedine Avatar
    Mjedine