amorislaetitia
Het beruchte document Amoris Laetitia. Foto: varesnews.it

De vier kardinalen Burke, Meiser, Brandmüller en Caffarra die hun brief aan Bergoglio openbaar maakten, worden langs alle kanten uitgescholden en overladen met kritiek.

Zo schreef de ‘gepensioneerde’ Griekse bisschop Frangiskos Papamanolis, die dienst doet als President van de Griekse Bisschoppenconferentie, in een open brief aan de vier kardinalen dat ze hun Kardinaalstitel hadden moeten verwerpen alvorens hun dubia aan de ‘paus’ te presenteren, en beschuldigde hen van twee zware zonden.

Hij beschuldigde hen van de zonde van ketterij, omdat ze niet geloven in de “verheven magistrale autoriteit” van de ‘heilige vader’ Franciscus, en hij zei dat op deze manier een schisma begint. Hij zei ook dat ze ergernis hebben gegeven aan het Christelijke volk en haalt het Evangelie van Matteüs aan dat zegt dat ergernisgevers met een molensteen in zee moeten worden geworpen.

Vervolgens beweerde hij dat hun Missen heiligschennend zijn. “Ik vrees dat jullie ‘mentale categorieën’ gesofisticeerde argumenten zullen vinden om te rechtvaardigen wat jullie doen, zodat jullie het zelfs niet als een zonde zullen beschouwen die in het Sacrament van de Biecht moet beleden worden, en jullie zullen elke dag de H. Mis blijven vieren en het Sacrament van de Eucharistie heiligschennend ontvangen, terwijl jullie beweren dat jullie geërgerd zijn als in specifieke gevallen, een gescheiden persoon de Eucharistie ontvangt, en jullie beschuldigen de Heilige Vader van ketterij”, zo schreef bisschop Papamanolis.

Hij besloot zijn brief met volgende woorden: “Beste broeders, moge de Heer jullie verlichten zodat jullie zo gauw mogelijk jullie zonde erkennen, om het schandaal goed te maken dat jullie hebben veroorzaakt. Met de liefde van Christus, groet ik jullie broederlijk.”

Vervolgens was het de beurt aan kardinaal Cupich om de vier kardinalen een veeg uit de pan te geven. Edward Pentin van het National Catholic Register vroeg hem waarom Bergoglio niet zal antwoorden op de vier Kardinalen, waarop hij antwoordde dat het niet aan de paus is omdat te doen en dat ieder die twijfelt aan zijn leer en het in vraag stelt bekering nodig heeft in zijn leven.

“De heilige vader hoeft in geen geval een onderrichtend document van de Kerk te verdedigen (Amoris Laetitia). Het is aan diegenen die twijfels en vragen hebben om hun leven te bekeren“, zo zei kersverse kardinaal Cupich. Hij zei dat de exhortatie de Katholieken oproept om te veranderen: “Ik denk dat het belangrijk is, en de heilige vader zei dit in het begin van de synode, dat het van iedereen bekering zal vragen, en dat we ons moeten onderzoeken en zeggen: wat is het dat de Kerk hier leert, en dat ik misschien mij moet veranderen eerder dan te zeggen dat de heilige vader moet veranderen, of dat de Kerk moet veranderen.”

Eerder werden de vier kardinalen door de Jezuïet Antonio Spadaro, een nauwe bondgenoot van Bergoglio, uitgescholden voor “onnozele wormen“.

Bron LifeSiteNews (1) (2) (3)

4 reacties op “Kardinaal tegen kardinaal: ‘Hoofd Griekse bisschoppen haalt uit naar de vier kardinalen; kardinaal Cupich zegt dat wie Amoris Laetita in vraag stelt, zich moet bekeren”

Parbleu, bekering? Ja, wie zich niet tot Bergoglio bekeert is in zonde. Als het niet zo triest was moest ik hartelijk lachen om deze grap. Een grap is het maar wrang.

De kardinalen hebben een punt en het is de paus die de poorten van de hel openzet. Men word duidelijk in het Vaticaan zenuwachtig !

3. Pastoor Geudens Avatar
    Pastoor Geudens

Wat kunnen we als eenvoudige en trouwe katholieken nu het beste doen? Bidden tot O.L. Vrouw! En volharden in dat gebed…

4. angela Avatar
    angela

Het is de omgekeerde wereld!