Verschillende ‘officiële katholieke media’, en met name ‘Kerknet’ kopten dat Bisschop Athanasius Schneider een reisverbod zou opgelegd gekregen hebben. De waarheid is echter anders.

Bisschop Schneider is één van de meest bekende (en in het Vaticaan beruchte) prelaten die zich verzetten tegen de modernistische hervormingen van Bergoglio. Dat het Vaticaan zich aan hem ergert, daar hoeven we niet aan te twijfelen. Er zouden nu reeds maatregelen genomen werden.

De Italiaanse Vaticaan-journalist Marco Tosatti schreef dat Bisschop Schneider een verbale orders heeft gekregen van het Vaticaan om de frequentie van zijn buitenlandse reizen te beperken (dus in geen geval een verbod). Deze maatregel werd reeds dit voorjaar genomen, en de bisschop werd hierover in april geïnformeerd door de Nuntius in Kazachstan. Opvallend is dat Bisschop Schneider enkel een verbale opmerking heeft gekregen omtrent deze beperking, die rechtstreeks aan hem werd doorgegeven door de Vaticaanse Staatssecretaris Kardinaal Parolin.

De Nuntius, Bisschop Chullikatt, gaf hem geen schriftelijk bewijs of document dat zou kunnen dienen als een basis voor de bisschop om één of ander wettelijk initiatief te nemen bij de Congregatie van de Bisschoppen, of de Apostolische Signatuur, die, totdat Bergoglio kwam, de rechtbank was waar leken, priesters en bisschoppen in beroep konden gaan tegen beslissingen door kerkelijke autoriteiten, waarvan ze geloofden dat deze onrechtvaardig waren.

Er werd geen enkele reden gegeven aan Bisschop Schneider om dit verzoek uit te leggen. Elke keer als hij een buitenlandse reis plant, wordt hij verondersteld de Nuntius te informeren. Het is echter niet bekend of de Nuntius de macht heeft gekregen om zo’n buitenlandse trip te verbieden.

Dus nogmaals: van een verbod is hier in geen geval sprake.

Bron: OnePeterFive

advertentie

2 reacties op “FAKE NEWS: Bisschop Athanasius Schneider zou reisverbod opgelegd gekregen hebben”

1. DG Avatar
    DG

Schneider weerspreekt zelf berichten van traditionalistische media op internet dat hij ‘gemuilkorfd’ zou zijn.

Allen die het niet eens zijn met deze paus moeten weg, of worden monddood gemaakt dat is zijn politiek!