(Photo by Franco Origlia/Getty Images)

Christian Geyer, journalist bij de Duitse krant ‘Frankfurter Allgemeine Zeitung’, stelt zich vragen bij Bergoglio’s stilte over de beschuldigingen van Viganò, en haalt scherp uit naar hem.

Op 5 september verscheen een artikel van de hand van Christian Geyer in de Frankfurter Allgemeine Zeitung, en de prominente Oostenrijkse Katholieke nieuwssite Kath.net pikte vandaag in op het verhaal. Geyer brengt verslag uit over de homilie van Bergoglio afgelopen maandag, waarin hij sprak over de stilte van Jezus Christus in het zicht van de beschuldigingen. “Deze homilie is niet moeilijk te begrijpen als een theologische poging om de pauselijke benadering van ‘geen woord zeggen’ te verheffen”, betreffende de beschuldigingen van het in de doofpot steken van het misbruik. Geyer merkte op dat Bergoglio enkel “de stilte breekt om te preken over de stilte van God.”

“Dit zal niet werken”, is het antwoord van Vader Thomas Reese, welke Geyer citeerde. Geyer vraagt zich dan af of het “seksueel geweld” waar de mensen jarenlang stil over waren, “nu weer officieel met stilte zal worden beantwoord?” En hij vervolgt: “Wat een bespotting van de slachtoffers!” Geyer citeert vervolgens Kardinaal NiNardo – hoofd van de Amerikaanse bisschoppenconferentie – die verzocht om “overtuigende antwoorden” op de vragen gesteld in het verslag van Mgr. Viganò.

“Niemand in het Vaticaan, bevindt zich nu in de positie om het woord “stilte” te gebruiken na het feit dat in de afgelopen tien jaar duizend gevallen van seksueel misbruik door geestelijken geopenbaard werden – inclusief de talloze doofpotnetwerken die de hele wereld omvatten.” Geyer besluit dat “de regel van de stilte” moet verbroken worden.

Bron: LifeSiteNews

5 reacties op “Duitse journalist over Bergoglio’s stilte: “Wat een bespotting van de slachtoffers!””

Deze paus laat de beerput aan hem voorbijgaan en zwijgt in alle stilte en daarmee is hij medeplichtig!! Ook over het seksueel misbruik in de kerk zwijgt hij in alle stilte, eigenlijk past deze paus beter bij een kloosterorde waar zwijgen verplicht is . Ik denk dat de paus thuis in zijn Vaticaan een grote doofpot heeft staan waar hij alle klachten seponeert en wat niet bestaat is er niet zo simpel is het maar je moet er wel opkomen!!

Het probleem is niet het seksueel misbruik binnen de Kerk. Die is er altijd al geweest, alhoewel ik vermoed dat dat nu erger is dan ooit tevoren. Het probleem is dat nu dat de vuiligheid boven water komt de hoogwaardigheidsbekleders – met het hoofd van de Kerk voorop – doen alsof hun neus bloedt, erger nog, pedofielen worden door Bergoglio gerehabiliteerd. En dan maar ‘geloven’ dat het weer goed zal komen. Wie dit met de mantel der liefde wil bedekken is ziende blind, en dan zeg ik het nog héél vriendelijk.

3. DonnaLiane Avatar

Silence (when there should have been outrage) is what started this problem! Silence allows and enables abuse.

4. MJedine Avatar
    MJedine

Kroonraad van 9 kardinalen die Franciscus helpen met hervorming van Romeinse curie:
    1. geeft uiting aan volledige steun aan paus;
    2. Geeft aan dat de K9 omgevormd gaat worden en oudere kardinalen vervangen;
    3. Kondigt aan dat Vaticaan inhoudelijk op beschuldigingen gaat reageren

5. FatimadeJong Avatar

Meeste katholieken vinden alles best, want ‘de poorten der hel zullen Haar, de Kerk, niet overwinnen.’
    Dus business as usual. Wat een gemakzucht en ontkennning. Hoeveel zielen zullen door die houding verloren gaan? Ontelbare. Wat slap is het katholieke volk geworden. Ik schaam mij bijzonder diep.
    Ik ben diep katholiek en bijzonder Mariaal, maar,ik heb nauwelijks nog respect voor mijn lamlendige onbeweegelijke ‘maak je niet druk’ geloofsgenoten.