Enkele weken geleden werden in Nigeria nog 238 christenen vermoord, en werden kerken ontheiligd door Moslims. De Christelijke Associatie van Nigeria noemt het een “pure genocide”. Dit brengt het dodentol op meer dan 6000 sinds het begin van 2018.

De islamisten van noord Nigeria zijn vastberaden om Nigeria in een Islamitisch Sultanaat te veranderen, en de Liberale Democratie te vervangen door de Sharia. Volgens een gezamenlijke verklaring van de Christelijke Associatie, een groep die diverse groepen van verschillende Christelijke denominaties overkoepelt, “is er geen twijfel dat het enige doel van deze aanvallen de etnische zuivering is, het innemen van land en de gedwongen verbanning van Christelijke inwoners uit hun voorouderlijk stuk land.”

Het leeuwendeel van de Christenen die dit jaar reeds afgeslacht werden zijn “kinderen, vrouwen en ouderen….”. Wat er gebeurt is “pure genocide”, en “dit moet onmiddellijk gestopt worden.”

De details van de duizenden die vermoord werden worden zelden weergegeven, en zijn vaak gruwelijk: velen werden dood gehakt of onthoofd met machetes, anderen werden levend verbrand (inclusief in vergrendelde kerken of huizen); en vrouwen worden vaak seksueel aangerand of verkracht voordat ze worden afgeslacht.

De Nigeriaanse overheid en de internationale gemeenschap hebben van het begin af weinig gedaan om de situatie aan te pakken. Ze erkennen de wortel van dit kwaad niet: namelijk de ideologie van de jihad. Men steekt het op ruzies over landeigendommen. Ten gevolge hiervan zal het dodentol van de Christenen wellicht exponentieel stijgen, en zal er veel bloed vergoten worden – totdat deze gruwelijke realiteit eindelijk zal worden aangepakt.

Laten we bidden voor de Christenen in Nigeria, en ook voor hun vervolgers!

Bron: Gatestone Instituut

6 reacties op “Nieuwe genocide in Afrika? Dit jaar al 6000 Christenen afgeslacht in Nigeria”

De Belgische Professor Urbain Vermeulen, de vermaarde islamaloog en arabist, sprak er schande van dat door de import van de Saoedische versie van de Islam (het Wahabisme) in een land als Nigeria – waar Christenen en Islamieten altijd vreedzaam naast elkaar hebben geleefd – de Nigeriaanse Islam steeds agressiever is geworden, waarvan hierboven het gevolg. Ik was goed bevriend met Professor Vermeulen, die in 2016 is overleden.

Inderdaad ook te radicale islam is daar in opmars, christenen moeten opnieuw leren wat missie is , we moeten durven uitkomen voor de hoop die in ons is , Jezus is de waarheid en dat moeten we terug durven verkondigen!!

3. Marrie Avatar
    Marrie

Het zuiden van Nigeria, waar de christenen wonen , was altijd veilig( afgezien van inbraken etc ). Er zit sinds een jaar of vier een moslim president, hoewel hij gematigd was. Waarschijnlijk door de terreurgroep Boko Haram, heeft hij weinig te zeggen en kunnen ze hun gang gaan met afslachten van christenen. Opmerkelijk dat er in de kranten en op tv niets wordt gezegd over vervolgingen van christenen. Alleen als moslims worden vervolgd dan hoor je ervan.

1. FatimadeJong Avatar

Oplossing is heel eenvoudig: de machtige Rozenkrans. Kijk: https://youtu.be/dwVdYXyxln0 Fr. Don Calloway die vertelt dat Jezus Christus Persoonlijk zegt dat de Rozenkrans beschermt tegen Islam.
      Maar hey, ‘katholieke christenen’ gaan nog liever dood dan de Rozenkrans bidden!

4. FatimadeJong Avatar

Maar hey, ‘katholieke christenen’ gaan nog liever dood dan de Rozenkrans bidden. Slap, slap kerkvolk!

5. Marrie Avatar
    Marrie

Ja zeker de Rozenkrans is zeer krachtig. Staat ook aangegeven in de linkerkolom van deze site. De priester van onze parochie moedigt dat ook aan. Hij zei dat je overal de rozenkrans kan bidden bv tijdens een wandeling, als je in de auto zit, of op de fiets. Laten wij als bezoekers van restkerk dat dan ook allemaal doen. En geef het door aan je kinderen.