amorislaetitia
Foto: Osservatore Romano

Seminaristen en priesters in Malta die niet in lijn zijn met de interpretatie van de bisschoppen van Amoris Laetitia, worden onder druk gezet om zich aan te passen. Een aantal ‘criteria’ voor de interpretatie van hoofdstuk 8 van de Amoris Laetitia werd als richtlijn gegeven voor het toepassen van de exhortatie, waarbij toegelaten wordt dat burgerlijk hertrouwde gescheidenen de Communie ontvangen.

De aartsbisschop van Malta bevestigde aan National Catholic Register, dat hij vertelde tegen de seminaristen dat “de deur van het seminarie open staat” en dat ze vrij zijn om te vertrekken als ze niet akkoord gaan met de bisschoppen en “de paus”. Met zijn berisping van zijn seminaristen, maakte Aartsbisschop Charles Scicluna duidelijk dat wie zich niet aanpast aan de lijn van de bisschoppen met betrekking tot de interpretatie van Amoris Laetitia, het seminarie kan verlaten.

Priesters en seminaristen voelen dat ze getiranniseerd worden door tegen hun geweten in gedwongen te worden om de H. Communie te geven aan mensen die in overspelige relaties leven. De opmerkingen van de bisschoppen kwamen aan de oppervlakte nadat enkele nieuwssites berichtten over geruchten dat ze priesters zouden verbieden nog de H. Mis te doen, tenzij ze Communie aan de hertrouwden zouden geven. Deze beweringen werden eerst ontkend door bisschop Grech.

Sinds de publicatie van de richtlijnen, hebben verschillende priesters in Malta contact opgenomen met het National Catholic Register, en gezegd dat hun bisschoppen geen geestelijken tolereren die een andere interpretatie hebben dan deze die gepresenteerd werd door de bisschoppen.

Bron: LifeSiteNews

7 reacties op “Priesters en seminaristen in Malta die zich weigeren te schikken naar Amoris Laetitia, worden onder druk gezet”

Dit was natuurlijk te verwachten de katholieke kerk is wereldwijd en men moet de paus gehoorzamen en protest is uit ten boze.Het is duidelijk dat de wereldkerk geen democratie is en eigen mening geen tel heeft. Op theologisch vlak heeft de kerk een interpretatiecollectief maar ook hierin mag men niet te ver gaan dus vanuit het Vaticaan standpunt aanpassen of wegwezen !

1. Jacob Avatar
      Jacob

Beste Willy,
      Wij zijn allen maar over paus Franciscus bezig, Maar strikt genomen is hij geen paus. Zolang dat Paus Benedictus leeft is hij de enige echte ware paus.

Franciscus gedraagt zich niet als een paus, meer nog hij maakt het huis van God gewoon kapot.
      Door zijn gedragingen uitspraken tegen bisschoppen die God trouw blijven te verwijderen, laat hij zien dat hij de valse profeet is en vooral de schijnheilige die zich uitgeeft voor de ware paus.

laat wij als RESTKERK aan een zeel trekken en zijn tittel ontnemen, gewoon omdat hij dit ambt niet verdiend en hij de wil van de levende God niet naleeft.

Alle mensen moeten weten dat hij een neppaus is en laten wij de priesters en bisschoppen die trouw blijven aan het ware woord van God toch aantrekken om onze RESTKERK mee leiden.

Bisschoppen in ballingschap die de RESTKERK van God vorm geven.

2. B. Brouwer Avatar
    B. Brouwer

Rome verwordt zo steeds meer tot een schertskerk waar enkel nog dwaalgasten de dienst uitmaken, al inspireert mij dat dan weer wel om straks het carnaval te vieren, verkleed als verwarde man met tabberd, mijter en staf.

@Jacob: Ja ik weet het maar hij is zo populair omdat hij de wereld volgt !

4. Jan Avatar
    Jan

Heel eenvoudig te omzeilen. ALs je priester wil worden en je bent niet akkoord met de beslissingen van de Paus, ga je gewoon inschrijven in een seminarie van de FSSPX. Die hebben daar geen probleem mee.

@Jan; Ja dat is waar maar zijn die hier in Belgie te vinden?

1. Jan Avatar
      Jan

Wel, neen. Er zijn er in Zwitserland, in Duitsland en in de V.S.. Maar voor iemand die priester wil worden en God wil behagen en Hem zieltjes brengen wil, moet dat geen obstakel zijn.