Crisis

De noodzaak van veel gebed op dit kritisch moment in de geschiedenis

doomsday clock

De toestand in Kerk en wereld blijft ernstig, en wordt er niet meteen rooskleuriger op. Vandaar dat het belangrijk is om niet te verslappen in het gebed en de waakzaamheid.

Een overzicht.

Obama, Rusland en het Midden-Oosten

Obama is er toch in geslaagd om Israël een mes in de rug te steken, door toe te laten een anti-Israëlische resolutie te laten goedkeuren bij de VN. Hij is tevens hard bezig om een conflict uit te lokken met Rusland, liefst nog voordat Trump het Witte Huis inneemt op 20 januari.

Het is uiteraard niet zo omdat Trump werd verkozen op 8 november dat alles ineens rozengeur en maneschijn is.

Hoewel daadwerkelijk bewijs uitblijft, blijven McCain en anderen vasthouden aan het idee dat Rusland achter de hack zit van de Amerikaanse verkiezingen. Daar moet Rusland volgens hen hard voor worden gestraft. In de bewoordingen van senator John McCain: “Vladimir Poetin is een crimineel en een bullebak en een moordenaar. Hij begrijpt macht, en dat is al wat hij begrijpt.”

John “Regime Change” McCain kreeg daarin de steun van president Obama die gisteren nieuwe sancties tegen Rusland afkondigde. Dat daarbij nog steeds geen bewijs geleverd is van inmenging door Rusland in de verkiezingen lijkt niet ter zake te doen. Zo worden een 35-tal diplomaten het land uitgezet en gaf Obama aan nog enkele andere “geheime verrassingen” in petto te hebben.

In oktober beschuldigden de VS Rusland ervan de verkiezingen te willen beïnvloeden met politieke hacks. Daarbij kwamen e-mails van de democraten op straat te liggen via WikiLeaks, maar zowel WikiLeaks zelf als Rusland beweren bij hoog en bij laag dat de informatie niet afkomstig was van Rusland. Een deel van de nieuwe maatregelen, in het verlengde van de al bestaande sancties uit 2015, zal economische van aard zijn maar ook diplomatieke maatregelen kunnen worden verwacht. Ook zou de VS gerichte cyberaanvallen tegen Rusland overwegen.

De provocaties van de VS kunnen volgens een woordvoerster van het Russische ministerie van buitenlandse zaken rekenen op vergelding. Ze gaf aan: “We hebben genoeg van de leugens over Russische hackers.”

Obama liet de afgelopen dagen al weten dat hij stappen zou ondernemen tegen Rusland voor de vermeende aanvallen. Hij heeft zijn Russische ambtgenoot ook er rechtstreeks van beschuldigd betrokken te zijn, aangezien “er niet veel gebeurt in Rusland zonder de goedkeuring van Vladimir Poetin. Ook werd daarbij weer geen bewijsmateriaal geleverd.

Waar veel mensen ook niet aan denken is dat Obama wel eens kan beslissen om geen voet te verzetten uit het Witte Huis. Als hij nu zegt: “Ik blijf!” en Trump de gelegenheid ontzegt om officieel president te worden, wat dan? Ofwel gebeurt er vóór 20 januari iets ernstig waardoor de noodtoestand wordt uitgeroepen in de VS, en Obama automatisch aanblijft als president.

Een hele reeks van scenario’s is mogelijk. Mensen zoals Obama en Clinton zijn tot alles in staat. En ze zijn ongetwijfeld wel iets aan het bekokstoven.

Trump tweette al eerder dat de overgang zeer moeilijk zal zijn:

trumptwitter

De situatie in het Midden-Oosten wordt door de anti-Israëlische resolutie ook meer gespannen. Indien Israël vierkant z’n voeten veegt aan deze resolutie, dan kunnen Arabische landen dreigen met vergelding en kan er conflict ontstaan. De situatie in Syrië mag dan wel aan het bedaren zijn, het Midden-Oosten lijkt op een strook buskruit, waar het aan de ene kant opgebrand is, vliegt het aan de andere kant in brand. In maart dit jaar lanceerde Iran nog twee raketten waar in het Hebreeuws op stond “Israël moet van de kaart worden geveegd.”

Situatie in de Kerk

A flash of lighting is seen over St.Peter's Basilica during a rainstorm at Vatican in this picture provided by Ansa on February 11, 2013. Pope Benedict stunned the Roman Catholic Church on Monday when he announced he would stand down, the first pope to do so in 700 years, saying he no longer had the mental and physical strength to carry on. REUTERS/ANSA/ Alessandro Di Meo ( VATICAN - Tags: RELIGION) ATTENTION EDITORS - NO COMMERCIAL USE. NO MAGS. NO SALES. NO ARCHIVES. FOR EDITORIAL USE ONLY. NOT FOR SALE FOR MARKETING OR ADVERTISING CAMPAIGNS. THIS IMAGE HAS BEEN SUPPLIED BY A THIRD PARTY. IT IS DISTRIBUTED, EXACTLY AS RECEIVED BY REUTERS, AS A SERVICE TO CLIENTS. ITALY OUT. NO COMMERCIAL OR EDITORIAL SALES IN ITALY

De situatie in de Katholieke Kerk is ook bijzonder gespannen. De komende maanden zijn zeer kritisch en het zal niet al te lang meer duren vooraleer een schisma een feit is. Dan distantieert de Ware Kerk zich van het ketters geworden Rome. Het is belangrijk om te blijven bidden voor de priesters, zodat ze trouw blijven aan Christus.

Met de 100ste verjaardag van Fatima die dichterbij komt, kan er nog heel wat gebeuren. Maar we laten ons niet uit ons lood slaan, en we volharden in het gebed.

Het vurig gebed van een rechtvaardige bereikt veel. Elia was ook maar een mens, net als wij, maar toen hij met aandrang bad dat het niet zou regenen, viel er geen regen op het land, drie jaar en zes maanden lang. Hij bad opnieuw, en de hemel gaf regen en het land bracht zijn vrucht voort. (Jak. 5,16-18)

Jezus antwoordde hem: ‘Heb vertrouwen in God. Ik verzeker jullie: ieder die tot die berg zegt: “Verhef je en stort je in zee”, en geen twijfel heeft in zijn hart, maar erop vertrouwt dat zal gebeuren wat hij zegt, hem zal het ten deel vallen. Daarom zeg Ik jullie: alles waar je om bidt en vraagt, vertrouw erop dat je het al ontvangen hebt, en het zal je ten deel vallen. En wanneer je staat te bidden, vergeef dan degene tegen wie je iets hebt, opdat je Vader in de hemel ook jullie je overtredingen vergeeft.(Marc. 11,22-25)

Een paar fragmenten uit het Boek der Waarheid:

Mijn zeer geliefde dochter, het is belangrijk dat Mijn leerlingen op aarde begrijpen hoe gebed de mensheid zal, en kan, redden. De kracht van het gebed, en vooral het bidden van de heilige Rozenkrans, die het Beest machteloos maakt, mag niet onderschat worden. Om meer zielen te redden, moeten jullie bovendien het Kroontje van de Goddelijke Barmhartigheid bidden. (7 maart 2013)

Mijn boodschappen zijn hoopvol en Ik zal veel van het voorzegde lijden verzachten door de kracht van Mijn kruistochtgebedsgroepen. Het doel van deze missie bestaat erin zielen te redden. Het heeft nooit om iets anders gegaan. Mijn boodschappen worden gegeven om jullie te verlichten, om jullie te wijzen op de gevaren die jullie geloof aantasten en om jullie voor te bereiden op Mijn Nieuw Paradijs. Ga nu heen in vrede! Ik zal elke kruistochtgebedsgroep bekleden met Mijn overvloed aan genaden, waaronder de gave van onderscheiding (25 januari 2013)

Mijn Heilige Rozenkrans kan, wanneer deze gebeden wordt door het overwegen van alle mysteries in één gebed, oorlog voorkomen. (De H. Maagd; 23 februari 2012)

Mijn kind, laat aan al Gods kinderen weten dat hoe meer verzet er op dit moment is tegen het heilig woord van Mijn Zoon, hoe meer de genaden over de leerlingen van Mijn Zoon uitgestort zullen worden. Al de voorzegde profetieën kunnen in veel opzichten ingeperkt worden als al Gods kinderen de genade van bekering zouden aanvaarden. Bekering kan de impact van de Antichrist verzwakken. Jullie dagelijkse gebeden, waaronder het bidden van de kruistochtgebeden, zullen helpen om dit te bewerkstelligen. (De H. Maagd, 23 augustus 2012)

rosary

Bronnen: Beurscom; RT; EndTimeHeadlines

Advertenties

Categorieën:Crisis

15 antwoorden »

  1. Dank Crusader voor je bericht. Ik zie ook dat het slecht gesteld is met de wereld en de paus die vreselijke ketterijen doet onder meer dat de kruisdood van Christus een failure is … ( zie youtube) Als ik het zo zie is hij een vrijmetselaar( let op de handdruk, de rechterhand in zijn jas ten hoogte van zijn hart ,dat zijn vrijmetselaarsgebaren) . Ik kijk naar Ninefornews I.p.v het vele nepnieuws in de kranten. Ik bid dagelijks de Rozenkrans en wil ook best het kroontje van goddelijke barmhartigheid bidden ,maar wat is dat ?

    • Het Kroontje van de Goddelijke Barmhartigheid:

      Gebruik hiervoor de normale Rozenkrans.
      Dit Rozenkransgebed ontving de H. zr. Faustina van Jezus, waarbij Hij zei: “Dit gebed geef Ik je, om de toorn van God te bedaren. O, hoe groot zijn de genaden, die Ik schenken zal aan hen die deze Rozenkrans bidden. Mijn barmhartigheid zal hen omhullen en beschermen gedurende hun leven en vooral in het uur van de dood.”

      1 Onze Vader … 1 Wees Gegroet …

      Geloofsbelijdenis: Ik geloof in God …

      Bid op de 5 grote kralen
      Eeuwige Vader, ik offer U op: het Lichaam en Bloed, de Ziel en de Godheid van Uw welbeminde Zoon, onze Heer Jezus Christus, tot vergeving van onze zonden, en die van de hele wereld.

      Op de kleine kralen:
      Omwille van Zijn smartelijk lijden, wees barmhartig voor ons, en voor de hele wereld.

      Bid aan het eind van de rozenkrans
      3x Heilige God, Heilige Almachtige God, Heilige Eeuwige God, ontferm U over ons en over de hele wereld.

    • Beste Marrie, kan je een link vermelden naar het bewuste youtube filmpje?

      Bedankt!

  2. Obama is een levend lijk aan het worden dat zijn gal spuwt op israel ! vanuit Medjugorje roept Maria ons op ” bid voor de vrede! laat zelfzucht varen want anders kunt gij uw leven niet veranderen !inderdaad dat hebben de mensen nodig en is het antwoord op de vele miserie in deze wereld waar een wereldbrand voor de deur staat !

  3. Voor zover ik weet is de kroon van de Goddelijke barmhartigheid en het gebed geopenbaard aan Zuster Maria Faustina een Poolse . De gebedsboekjes zijn meestal gratis te verkrijgen en in voorportaals van sommige kerken !

    • Willy, dit soort gebedsboekjes zijn hoe langer hoe minder te verkrijgen in de voorportaals van kerken. Ikzelf legde er reeds in het voorportaal van de kerk van mijn eigen parochie. Een stapeltje met “hoe bid ik de rozenkrans”, en een stapeltje “het kroontje van barmhartigheid”. ( Ze zijn voor een paar cent te verkrijgen via de site “O Crux Ave Spes Unica “.) Ze worden telkens gewoon verwijderd. Al wat maar een beetje ruikt naar ‘traditioneel’ geloof is bij voorbaat gedoemd om op kritiek te stoten vandaag de dag, zelfs bij veel priesters. (en nog te zwijgen van ‘parochiemedewerkers’.
      Zoals ik al eerder postte, de boodschap van Fatima is urgenter dan ooit!

  4. Oproep aan “alle mensen van goede wil” OM MOEDIG EN TROUW verenigd te waken en te bidden in werken en strijden in pijn en in lijden uit liefde dienstoffer in lief en in leed om de vreugde: God te willen behagen ,op de voortdurende voorspraak van onze heilige Moeder van Jezus en met heel het Mystiek Lichaam van Jezus :
    de Zegevierende Kerk,de Lijdende Kerk en de Strijdende Restkerk om Gods Wil op aarde als in de hemel….
    En om onze uiteindelijke verlossing van de Boze..

    “Opat allen “ËËN”kunnen zijn in de Liefde en in de Vreugde,die God Zelf is in ,met en door de Mens Geworden,Gekruisigde en Verrezen Jezus Christus: GOD ZELF”ALLES IN ALLEN ” kan zijn.”
    Laten wij moed houden,wat er ook gebeurt: Jezus heeft de vorst van deze wereld reeds overwonnen.
    “Moest de Messias dat alles niet lijden om zo Zijn Heerlijkheid binnen te gaan”
    Blijf bij ons Heer in deze voortdurende strijd tegen de Boze.”
    “Laten wij alles doen wat Jezus ons zeggen zal.”
    “Blijf in Mij dan blijf Ik in u”Gods Woord
    Om te kunnen getuigen met Paulus Gal 2, 22:
    “Niet meer mijn “ik”,maar Christus leeft in mij.”
    En” Ik heb geen andere wetenschap dan die van de gekruisigde en Verrezen Jezus Christus.”(Paulus)
    En “Als de mens een vraag is dan is Jezus Christus het antwoord.”
    En “laten wij voortdurend bidden op de voorspraak van onze Moeder Gods om de gave van de Heilige Geest om de gave van heiligheid.”
    (Getuigenis:paus Johannes Paulus 2)
    En”” Bemind worden door God “is de oplossing van al onze problemen en vragen.”getuigenis Romano Guardini

    God die de Liefde Zelf is stelt aan ieder van ons in iedere situatie ,wat er ook gebeurt telkens die ene vraag,waar alles om draait:
    “hebt gij Mij lief?”
    Laten wij Gods liefde bevestigen ,wat er ook gebeurt door ons voortdurend vertrouwen”Jezus,ik vertrouw op U”in onze zwakheid en in onze onbekwaamheid en in ons onvermogen tegenover de voortdurende strijd tegen de Boze in ons zelf,in de kerk en in de wereld door moedig en trouw te blijven aan Gods heilig Woord en Gods heilig Sacrament:MYSTERIE die de gave is van de Heilige Geest Zelf ,de Heilige Geest ,die Gods Scheppende, Verlossende, Bevrijdende,Vergevende,Helende en Heiligende Liefde zelf is voor ons zondaars en die bij ons blijft tot het einde er tijden…
    Heilige Moeder van Jezus bid voor ons zondaars “nu” en “in het uur van onze dood”,opdat wij ontvankelijk kunnen zijn door ,met en in Uw onbevlekt Hart voor de Heilige Geest opdat wij geestelijk kunnen herboren worden als een kind van God…
    Opdat onze vreugde volkomen kan zijn,die alleen God ons kan geven en noch de wereld ons kan en zal geven ,noch “de vorst” van deze wereld :”de Boze” ons kan en zal kunnen ontnemen door de vrijheid van al de kinderen van God in God,die alleen al onze verlangens naar eeuwige vrijheid, naar de onvoorwaardelijke echte ,ware,schone zuivere ,heilige eeuwige volkomen liefde en eeuwige volkomen Vreugde kan vervullen.
    AMEN:IN CHRISTO PER MARIAM.
    “MARANATHA” “KOM HEER JEZUS”
    In de zekerheid dat het onmogelijke,mogelijk is voor God.
    Hoe en wanneer het God behaagt.
    IN CHRISTO PER MARIAM

  5. U schrijft: “Obama is er toch in geslaagd om Israël een mes in de rug te steken, door toe te laten een anti-Israëlische resolutie te laten goedkeuren bij de VN.”
    Maar wat heeft de Katholieke Kerk toch gemeen met Israël? Niets. In tegendeel.
    Als ik u een raad mag geven, dan zou ik zeggen, maan de lezers aan om naar de ware H. Missen (geen moderne) te gaan en geef hen de adressen waar ze deze kunnen beleven.

  6. Beste Crusader, op youtube staat een filmpje dat heet: “WoW,Pope Francis says: “Jesus death on Cross was failure ” at NYC cathedral zie 1:22 en letterlijk op 1:48 “and His life , humanitary speaking, ended in failure,The failure of The Cross.” Aan de rechterkant staat een kolom met meer filmpjes zoals :” pope calls for one world”, pope calls Jesus and Bible a lie” , ” Pope Francis sings to Lucifer,” en nog veel meer. Hartelijk dank voor je antwoord op mijn vraag. Goed om te weten.

  7. Christenen moeten een Rozenkranskruistocht starten. Om wat komen moet, te milderen.

  8. @rozenkrans : ik weet dat ge gelijk hebt en het laat ook iets zien van het geloof van de priesters het is erg !

  9. Het slechte zaad van Vaticanum II droeg met het aftreden van Benedictus XVI definitief vrucht – het zout is krachteloos geworden en de Kerk is letterlijk en figuurlijk aan het eind van zijn Latijn.

    • >> “In Te, Domine, speravi”:
      Vertrouw op God als de tegenspoed komt; laat je hart de juiste weg inslaan en laat het sterk zijn, want goud wordt in het vuur beproefd en de door God beminde mens in de oven van de vernedering (vgl. Jezus Sirach 2).

    • >> “non confundar in aeternum”

      Hemelse Vader,
      Laat ons niet vallen,
      maar ontferm U over ons.
      Stem ons ootmoedig
      en wees ons genadig.
      En geef ons dan vleugels
      en maak alles nieuw.
      Amen.