child-saint-opens-her-eyes

Een 300-jaar oud opgebaard lichaam van een kindheilige ‘Santa Inocencia’ genaamd, heeft voor een kort ogenblik de ogen geopend. Dit gebeurde toen toeristen de kathedraal van Guadalajara in Jaliso, Mexcio, bezochten en haar filmden.

Het Mexicaans meisje, die leefde begin de 18de eeuw, werd indertijd bevriend met een non in een school, en ze werd katholiek, waardoor ze ongehoorzaam was aan haar vader die niet wilde dat ze zich bekeerde. Het meisje deed samen met haar klasgenootjes haar Eerste Communie, iets dat ook streng verboden was door haar vader. Toen ze terug thuis kwam, vertelde ze blij aan haar vader dat ze de Communie had ontvangen en definitief het Katholiek geloof had vervoegd. De vader ontstak in woede en vermoordde haar door haar met een mes in de borst te steken.

Het lichaam van het meisje werd naar de kathedraal gedragen, waar het te rusten werd gelegd. Haar lichaam werden voor honderden jaren tentoon gesteld als teken voor haar onsterfelijke liefde voor Christus. Haar gezicht is met een waslaagje bedekt (net zoals Bernadette Soubirous overigens) om het er wat ‘levendiger’ te doen uitzien. Ze werd nooit officieel door de Kerk heilig verklaard, maar ze wordt in Mexico als een heilige vereerd.

De video van het miraculeuze verschijnsel kunt u hieronder bekijken (het werd bewerkt en vertraagd weergegeven).

Bronnen: Christian Today; Mirror.co.uk

2 reacties op “300-jaar oude opgebaarde kindheilige in Mexico opent miraculeus de ogen”

Het is een wonder en ook een teken dat de dood niet het einde is van alles goede video ook waar het goed te zien is hier kan de kerk toch niet naast kijken?

2. Koster Avatar
    Koster

In principe is dit meisje een martelares, vreemd dat de kerk haar dan niet erkend… Overigens is dit vaste procedure in deze situatie… Niet in gelijkenis met kerkelijk recht.