egyptburn2

Een grote menigte moslims beroofde en stak de huizen van 80 christelijke families in brand, in Al-Beida, in Egypte. Ze wilden hen straffen omdat ze één van de gebouwen in het dorp wilden omdopen tot een kerk zodat ze zouden kunnen bijeenkomen om God te aanbidden.

International Christian Concern, die verslag geeft over de vervolging van de christenen over heel de wereld, zei dat het geweld afgelopen vrijdag plaatsvond. Een getuige, Mousa Zarif, zelf ook een christen, vertelt over de gebeurtenissen: “Op vrijdagnamiddag, na het vrijdaggebed, verzamelde zich een grote massa fanatieke moslims voor het nieuwe huis van mijn neef, Naim Aziz, dat nog in constructie is, want een gerucht verspreidde zich in het dorp dat dit gebouw in een kerk zou worden veranderd.” Zarif voegde eraan toe: “Ze riepen slogans tegen ons, waaronder: “Er zal hier kost wat kost géén kerk komen.”

ICC merkte op dat christenen in het dorp een minderheid zijn van de populatie, zoals elders in Egypte, en dat ze geen kerken in de buurt hebben. Ze moeten minstens 6 kilometer reizen om een gebedsplaats te vinden.

De menigte moslims vernietigde, nadat ze de plannen ontdekten om het huis, dat eigendom is van een christen, tot een kerk om te bouwen, alle constructiemateriaal, en ze verwondden Aziz en zijn neef Mousa. Vervolgens beroofden ze en staken ze alle christelijke huizen en eigendommen in brand in het omgevend gebied, waardoor christenen moesten vluchten.

Bron: Christian Post

5 reacties op “Moslims beroven en steken 80 christelijke huizen in brand in Egypte”

Bat Ye’or beschrijft in haar boek uit 2005 “Face au Danger intégriste – Juifs et Chrétiens sous l’Islam” (pp. 31-32) dat een Islamitische inname van een gebied altijd gepaard ging met jaren continu moorden, plunderen en verwoesten, zelfs als er geen tegenstand werd geboden! De onderworpenen werden niet zomaar Islamitisch! Dit is door de geschiedenis heen hun geliefde methode geweest om bekeerlingen te maken. Die terreur geschiedde ook om het schrikbewind veilig te stellen. De terreur werd hervat indien, waar en wanneer, het zo uitkwam. Als u zich verbaasd afvraagt waarom er zoveel Islamieten in de wereld zijn, dan vindt u hier het antwoord.

2. MJedine Avatar
    MJedine

dit gafeeen ex-moslima me. Wat kunnen we doen? =>

Ik ben een vrouw met moslim achtergrond. Elke dag van mijn bestaan heb in angst geleefd. Eerst voor Allah dan vr mannen in familie en de echtgenoot. Angst vr fysiek geweld die ongehoorzaamheid zou veroorzaken.
    Daarna angst vr m’n leven omdat ik hun geloof en achterlijke tradities heb verlaten.
    Uw angsten zijn gegrond.
    Er is geen vrede in islam.
    Anders zouden islamitische landen er anders uitzien.
    Bescherm uw kinderen en klein kinderen,strijd tegen islam, nu het nog kan!

De vrede waar velen over hebben is zo in Koran vermeld.
    ” Na eeuwen strijden en Jerusalem veroveren komt er vrede op aarde.
    Echter, er komt nooit vrede op aarde VOOR ALLE KAFIRS BEKEERD OF GEDOOD EN ALLE JODEN GEDOOD ZIJN!
    Nadien zou er vrede voor enkele jaren komen waarna het einde van de wereld volgt…

Laat je niet wijs maken dat de invasies van jonge moslim mannen ergens goed voor is.
    Ze zijn met haar voor ongelovigen/joden/vrouwen opgevoed, ze kunnen voor u en mij niets goeds doen.

Als u bang bent id het terecht, maar je moet ertegen strijden, de boodschap verspreiden.

Ik hoop voor overwinning,zonder EU.

3. johan Avatar
    johan

En dan nog he je hier van die christelijke gemeentes die de woestijnapen verwelokmen en die domme paus in rome de voeten van een moslim aap gaat wassen.
    maar hij trekt zijn bek niet open als christenen die niet onder rome vallen worden vermoord of mishandeld.
    en dan vraagt hij zich nog af waarom steeds minder mensen naar de kerk gaan.
    nee dan de hand boven de hfdn van moslims en pedofilie pastpors houden

4. Hans Avatar
    Hans

Als je de genealogie van deze paus erop na zoekt kom je op eenzelfde inteeltsoort uit als bij de islamieten.
    Totaal gedegenereerd, geperverteerd en gewetenloos.
    Inteelt werkt op processen in de voorhoofdskwab waarbij zorgzaamheid en empathie bij elke generatie inteelt verminderen.
    islamieten zitten nu in hun 38e generatie.
    Compleet verloren volk dus.
    Wat er mee moet gebeuren kan je zelf invullen.