ratzinger2

“Het ongepubliceerde deel spreekt over een slecht concilie”

Kardinaal Ratzinger, juni 2000.

Nieuwe onthullingen door een priester die Kardinaal Ratzinger goed gekend heeft, werpen een nieuw licht op de recente ontwikkelingen en vermeende uitspraken van Paus Benedictus omtrent het Derde Geheim van Fatima.

De zogezegde verklaring van Benedictus ‘dat het Derde Geheim volledig werd gepubliceerd’ kwam enkele dagen nadat onderstaand artikel door OnePeterFive over een verborgen stuk van het Derde Geheim van Fatima verscheen. Deze uitspraak heeft hij naar alle waarschijnlijkheid niet zelf gedaan, maar werd hem in de mond gelegd door de vrijmetselaars in het Vaticaan, in een poging om de zogezegde ‘complottheoretici’ de mond te snoeren.

De auteur van het artikel op OnePeterFive schrijft als volgt: Vandaag, op het feest van Pinksteren, belde ik vader Ingo Dollinger op, een Duitse priester en vroegere professor theologie in Brazilië, die nu vrij oud en fysiek zwak is. Hij was een persoonlijke vriend van Paus Emeritus Benedictus XVI voor vele jaren. Vader Dollinger bevestigde onverwacht volgende feiten via de telefoon:

Niet lang nadat het Derde Geheim van Fatima in juni 2000 werd gepubliceerd door de Congregatie van de Geloofsleer, vertelde Kardinaal Joseph Ratzinger aan mij tijdens een persoonlijke conversatie dat er nog steeds een deel van het Derde Geheim is dat ze nog niet gepubliceerd hebben! “Er is meer dan wat we gepubliceerd hebben,” zei Ratzinger. Hij vertelde mij ook dat het gepubliceerde deel van het geheim authentiek is en dat het ongepubliceerde deel van het geheim sprak van een “slecht Concilie en een slechte Mis”, wat zich toen (toen het geheim in 1917 werd geopenbaard, nvdr) in de nabije toekomst zou gaan verwezenlijken.

ratzinger1

Vader Dollinger gaf me de toestemming om deze feiten op dit hoogfeest te publiceren en hij gaf me zijn zegen. Vader Dollinger was zelf betrokken bij de discussies van de Duitse Bisschoppenconferentie over de Vrijmetselarij, waarbij op het einde de verklaring werd gegeven dat Vrijmetselarij niet compatibel is met het Katholiek geloof.

Deze informatie kan ook verduidelijken waarom Paus Benedictus XVI, toen hij paus geworden was, probeerde om enkele van de vele onrechtvaardigheden om te keren, die direct gerelateerd zijn aan deze openbaring van Dollinger. Hij bevrijdde de Traditionele Mis van z’n onderdrukking (met de publicatie van Summorum Pontificum in 2007); hij maakte de excommunicaties van de bisschoppen van de Sociëteit van St. Pius X (SSPX) ongedaan; en als laatste verklaarde hij in 2010 in Fatima publiekelijk:

“We zouden ons vergissen als we denken dat de profetische missie van Fatima voorbij is.”

En in zijn vlucht naar Fatima vertelde hij o.a.:

“Met betrekking tot de nieuwe dingen die we in deze boodschap vandaag kunnen vinden, er is ook het feit dat aanvallen op de Paus en de Kerk niet enkel van buitenaf komen, maar het lijden van de Kerk komt precies van binnen in de kerk, van de zonde die bestaat in de Kerk. Ook dit is iets dat we altijd hebben geweten, maar vandaag zien we het op een echt angstaanjagende manier: de grootste vervolging van de Kerk komt niet van haar vijanden van buitenaf, maar rijst op van de zonde binnen in de Kerk; en de Kerk heeft dus een diepe nood om opnieuw boete te leren doen, om zuivering te aanvaarden, om vergiffenis te leren geven en krijgen aan de ene kant, maar ook de nood voor rechtvaardigheid.”

Bron: OnePeterFive