bekeringsverhalen

Steeds meer Moslims die het Islamitisch extremisme beu zijn bekeren zich tot het Christendom

sputniknews

De stichter en CEO van een christelijk satelliet tv-netwerk ‘SAT-7’, dat vooral vluchtelingen bereikt die gevlucht zijn uit het door oorlog verscheurde Syrië en Irak, meldt dat vele Moslimfamilies zich tot het Christendom bekeren, waar ze in aanraking komen met een boodschap van liefde en vrede.

“Het is verbazend hoeveel schade de Moslimwereld zichzelf heeft berokkend, door dit schisma tussen Soennieten en Sjiieten,” zei Terence Ascott. “Het doet ernstige vragen rijzen.” Mensen verloren echt hun vertrouwen in die georganiseerde religies.”

Hij voegde eraan toe dat de voortdurende aanvallen door Islamitische Staat en andere terreurgroepen enkel een onderdeel zijn van de langdurende conflicten in de Moslimwereld, naast de eeuwenoude verdeling tussen Soennieten en Sjiieten. “Het is een groot probleem voor de Islam in het algemeen – dit conflict dat voortduurt – want het heeft mensen afgekeerd van de Islam,” zei Ascottt.

“In de nasleep daarvan, komt de Christelijke uitzending met een boodschap van vrede, verzoening en liefde; en wij presenteren een God die zinvol is voor mensen die hun rug keren naar het geweld dat in de naam van ‘Allah’ wordt gedaan, door de ene partij van de Islam aan de andere.”

SAT-7 geeft diverse programma’s uit die de Arabisch-sprekende toeschouwers bereiken, van Bijbel-gebaseerde inspiraties tot educatieve programma’s voor jonge kinderen in vluchtelingenkampen, om hen Arabisch, Engels en wiskunde te leren.

Rita El Mounayer, de directeur van kanalen en communicatie bij SAT-7, vertelde The Christian Post in februari: “We voelen dat dit een tijd is waarin we kunnen bijdragen aan het welzijn van een menselijk persoon, ongeacht of hij nu Christen of Moslim is. Onze missie is om aan velen Gods liefde aan te bieden, om aan velen Jezus’ verlossing te verkondigen,  en tegelijk trachten te werken voor het welzijn van een persoon.”

http://www.christianpost.com/news/isis-islamic-extremists-muslims-turning-to-jesus-christ-christianity-message-of-peace-159764/#83p1fwuYSXyRzkob.99

Advertenties

Categorieën:bekeringsverhalen

Getagd als:

1 antwoord »

  1. Dat is eens goed nieuws maar de motivatie van hun bekering dat is dan weer iets anders!Shalom