De parochiepriester van Castello d’Agogna werd aan de politie gemeld, omdat hij zijn kerkdeuren niet had gesloten tijdens het opdragen van de H. Mis. Een andere priester deed hetzelfde, waardoor er volk binnen kon, maar de politie greep in. In Rome veegt rector Frans Xaver Brandmayr van de Kerk van Santa Maria dell’ Anima zijn voeten aan het verbod: hij draagt “private” missen op, maar iedereen is er welkom, en hij preekt en geeft de H. Communie.

Vader Alberto Antonioli van Trevenzuolo (bisdom Verona) celebreerde afgelopen zondag de H. Mis met één kerkdeur open. Daarom kwamen er enkele gelovigen binnen. De politie zag dit en maakte een proces verbaal op. De priester excuseerde zich daarna (helaas).

In Bedizzole (bisdom Brescia) brak de lokale burgemeester binnen in de kerk kort voordat de Mis begon, om er zeker van te zijn dat er geen gelovigen aanwezig waren. Tijdens de Mis stonden er twee politieagenten vóór de kerk. Na de Mis opende de priester opnieuw de deuren. De agenten liepen onmiddellijk de kerk in om te kijken of er niemand aanwezig was. De priester zei vervolgens tegen de agenten: “In de bar aan de overkant van de straat, waren ze afgelopen nacht tot 3 uur aan het feesten, maar jullie gingen hen niet controleren, niet?

In Rome dan, werd aangekondigd dat de Duits Nationale Kerk Santa Maria dell’ Anima alle Missen “privaat” zal celebreren. De rector, eerwaarde Franz Xaver Brandmayr verklaarde echter tegenover Vaticannews dat de gelovigen niet uitgesloten worden van deze Missen. Hij zal zijn “private Missen” luidop celebreren, hij zal preken en Communie uitreiken. Het afschaffen van publieke Missen gaat voor hem te ver. “Op dit moment moeten we de kerken openen. We moeten de mensen binnen laten, en hen uitnodigen om te bidden en zich te bekeren.” Daarom voegde hij eraan toe: “Als je onze kerk wil sluiten, zul je fysieke kracht moeten gebruiken om mij ertoe te dwingen.”

Italiaanse bisschoppen sluiten nu ook de kerken

Vanaf gisteren heeft de Italiaanse bisschoppenconferentie besloten om nu ook alle kerken volledig te sluiten tot zeker 3 april. Eerder waren publieke Missen reeds verboden, maar konden de mensen nog in de kerk om te bidden. Nu is ook dat niet meer mogelijk. Dit is nog nooit gebeurd in de hele geschiedenis van de Katholieke Kerk!

Nu vallen de maskers af en wordt duidelijk wie nog het geloof heeft, en wie niet.

“Zal de Mensenzoon bij zijn komst het geloof op aarde vinden?”  (Luk. 18,8)

Bron: Gloria.tv

4 reacties op “Verbod publieke Missen in Italië wordt door moedige priesters geschonden”

1. Johan Avatar
    Johan

En nóg zijn er die hun ogen sluiten voor de werkelijkheid ! Zelfs kloosterlingen!

2. A vigilant citizen Avatar
    A vigilant citizen

Waarheidsgetrouw en moedig artikel, dat ons allen aan het denken moet zetten. Wat voor mensen hebben sinds enkele decennia meer en meer de leiding in de kerk gekregen? We stelden er ons te weinig vragen bij. Wij hebben veel dingen zonder kritiek aanvaard. Ook wij zijn schuldig. Ook wij moeten ons bekeren.

1. Johan Avatar
      Johan

Klopt helemaal !!

Opvallend is dat er geen medische commissies worden ingesteld om van advies te dienen. In de besluiten staat ook nooit: “Na ingewonnen medisch advies etc.” want de professoren medici zouden niet tot deze absurde maatregelen zijn gekomen die de hele maatschappij ontwrichten, absurd in het licht van de niet te stoppen verspreiding van het virus en de fataliteit van de ziekte (een klein percentage sterfgevallen). Het is met andere woorden een politiek spel. Zelfs in Mexico, waar ik momenteel verblijf, mag de tongcommunie niet meer gegeven worden terwijl daar temperaturen heersen van meer dan 27 graden, wat het virus niet overleeft. Een zogenaamde misdienaar controleerde of de dienstdoende priester met een overvolle H. Mis in de Sint Jozef kapel van de basiliek van de Maagd van Guadaloup zich aan de regels hield. Het feit dat de politie controleert of de bisschoppelijke decreten worden nagevolgd wijst erop dat de bisschoppen door de politiek onder druk zijn gezet. Maar indien waar, waarom zeggen de bisschoppen dan niet dat ze tot dit besluit zijn gekomen op nadrukkelijke advies van het ministerie van binnenlandse zaken (of de instantie die daarover gaat)?