oscar

Een jeugdvriend van Bergoglio, Oscar Crespo, gaf in een interview met MailOnline aan dat ‘paus’ Franciscus de eeuwenoude ban op getrouwde Katholieke priesters wil opheffen, en dat hij een gescheiden vrouw die in zonde leefde vertelde dat ze de Heilige Communie mocht ontvangen. De ‘paus’ vindt de wet over het priestercelibaat verouderd en zei dat het geen onderdeel is van de leer van de Kerk, aldus Crespo. Hij claimde ook dat de ‘paus’ zwoer om de Katholieke regel te hervormen die gescheiden mensen in nieuwe relaties verbiedt om de Communie te ontvangen.

Volgens Oscar Crespo, zei ‘paus’ Franciscus, dat het veranderen van de Katholieke wet die hertrouwde gescheidenen verhindert om volledig deel te nemen in het kerkleven, de nummer één prioriteit is van zijn pausschap.

Oscar Crespo vroeg aan de paus of een kennis van hem, Claudia Larumbe, die zopas met haar nieuwe vriend is gaan inwonen, de Communie mocht ontvangen. Hij zei tegen de ‘paus’ dat dit volgens de Kerk verboden is. Hij antwoorde toen: “Zeg haar gewoon dat de paus zei dat ze mag.”

oscar3

Lees het volledige interview op:  http://www.dailymail.co.uk/news/article-2972258/Pope-wants-scrap-centuries-old-ban-priests-marrying-told-divorced-woman-living-sin-receive-Holy-Communion-claims-

Bergoglio wil dus het celibaat afschaffen! Echter, lezen we even uit de H. Schrift:

Matteüs 19,9-12: “‘Maar ik zeg u: wie zijn vrouw verstoot, behalve in geval van ontucht, en met een ander trouwt, pleegt echtbreuk’. Zijn leerlingen zeiden Hem: ‘Als het zo is tussen man en vrouw, is het beter om niet te trouwen.’ Maar hij zei: ‘Niet allen begrijpen dat woord, alleen aan zij wie het gegeven is. Want er zijn eunuchen die zo uit de moederschoot geboren zijn, en er zijn eunuchen die door de mensen zo gemaakt zijn, en er zijn eunuchen die zichzelf zo gemaakt hebben omwille van het Koninkrijk der Hemelen. Wie dat kan, moet het begrijpen.”

Eunuchen zijn gecastreerde mannen, of dus in het algemeen gesteriliseerde mensen. Eunuchen die zo geboren zijn, zijn de onvruchtbaren. Eunuchen die zo gemaakt zijn, zijn diegenen die gecastreerd/gesteriliseerd werden. Eunuchen die zichzelf zo gemaakt hebben omwille van het Koninkrijk der Hemelen, zijn diegenen die zich onthouden van alle gemeenschap met het andere geslacht, en dit zijn diegenen die celibatair leven: de priesters en de nonnen, omwille van het Koninkrijk der Hemelen!

Het celibaat heeft dus wel degelijk een fundament in de Schrift!

Categories: ,

2 reacties op “EXCLUSIEF: oude jeugdvriend van Bergoglio bevestigt dat hij het celibaat wil afschaffen en de communie voor hertrouwde gescheidenen wil goedkeuren”

1. […] liet al vaker blijken dat hij deze zonde wil vergoelijken. Een oude kennis van hem gaf onlangs aan dat hij zwoer dat hij de ‘onrechtvaardige ban’ op communie voor hertrouwde gescheidenen […]

2. Ruud Karsten Avatar
    Ruud Karsten

Zolang paus Franciscus de leer niet daadwerkelijk heeft veranderd, zolang geven we het voordeel van de twijfel, lijkt mij. En pas op voor self-fulfilling prophecies… Bidden is verder veel belangrijker, waar het gaat om ons eigen zieleheil. Want zelfs als paus Franciscus fout is, wat baat het ons om hem te schande te maken? Zal de Goede God dat zelf niet regelen?