family

Op het moment dat de strijd voor de ziel van de familie en z’n leden verder intenser wordt in de wereld, met het pushen van seksuele anarchie gemaskerd als “educatie”, het ondermijnen van wat werkelijk mannelijk en vrouwelijk is in de naam van “genderrechten”, en de vernietiging van het huwelijk onder het masker van “gelijkheid”, heeft een spirituele leider die onder de terreur van een Communistisch regime heeft geleden, een survivalplan uitgestippeld voor Katholieke ouders die zichzelf in een seculaire, relativistische, en vijandige omgeving terugvinden, maar die hun kinderen willen opvoeden zodat ze toekomstige bewoners van de hemel worden.

Bisschop Athanasius Schneider van Kazachstan vertelde aan LifeSiteNews in een exclusief interview dat Katholieke ouders hun “eerste plicht” om hun kinderen op te voeden in het geloof, serieus moeten nemen, als hun kinderen de negatieve trend en de vijandige invloeden die op hen drukken van alle kanten om hen te “vernietigen”, moeten overwinnen.

Hij vertelt dat om in een ketterse wildernis te overleven, Katholieke ouders:

1. Vervolging als een genade van God moeten zien, om gezuiverd en gesterkt te worden, en niet alleen als iets negatief.
  2. Geworteld moeten zijn in het Katholiek geloof door de studie van de Catechismus.
  3. De integriteit van de familie boven alles moeten beschermen.
  4. Hun kinderen onderrichten in de Catechese als hun eerste plicht moeten zien.
  5. Dagelijks met hun kinderen moeten bidden, zoals litanieën en de Rozenkrans.
  6. Hun huis in een ‘huiskerk’ moeten veranderen (heiligenbeelden, prentjes, relikwieën, kruisbeelden,… in het huis rondhangen en zorgen voor goede katholieke lectuur).
  7. In de afwezigheid van een priester en de zondagsmis, een spirituele Communie moeten doen.
  8. Hun gezin van een parochie die ketterij verspreidt, moeten terugtrekken, en een getrouwe parochie opzoeken, zelfs als je daarvoor ver moet reizen.
  9. Hun kinderen van school moeten weghalen als ze immorele gevaarlijke sekseducatie krijgen.
  10. Als ze hun kinderen niet van school kunnen weghalen, een coalitie van ouders moeten vormen om te vechten voor dat recht.
  11. Moeten vechten voor de rechten van de ouders met de bruikbare democratische werktuigen.
  12. Voorbereid moeten zijn voor vervolging in het beschermen van hun kinderen.

De bisschop zei dat “een Katholieke familie zijn” in de strikte zin van het woord, de sleutel tot overleving is.

“Vanuit mijn ervaring uit de tijd van de vervolging, is de familie, de integriteit van de familie van vitaal belang, en dat beide ouders diep geworteld zijn in het geloof. Dit wordt dan doorgegeven aan de kinderen. Ik zou willen zeggen dat de kinderen het geloof met de moedermelk moeten meekrijgen. En dan is het de eerste taak van de ouders om de kinderen over te brengen naar de zuiverheid, de schoonheid en de integriteit van het Katholiek geloof op een eenvoudige manier.”

Bron: Life Site News