Op 1 juni werd in Zwitserland de 57 kilometer lange Sint Gotthardtunnel officieel geopend. De tunnel kostte Europa 11 miljard euro en de constructie duurde maar liefst 17 jaar. Pater Martin Werlen werd gevraagd om samen met een rabbi, een imam, een atheïst en een protestantse dominee een interreligieuze gebedsdienst voor de opening van de tunnel de leiden.

De opening van de tunnel ging ook gepaard met een openingsceremonie die bijgewoond werd door Europese leiders waaronder François Hollande en Angela Merkel. De uitgebreide ceremonie werd georkestreerd door de Duitse theaterregisseur Volker Hesse en beeld scenes uit die doen denken aan satanische rituelen.

Scenario van de ceremonie
DEEL 1

De tunnelwerkers worden naar hun werk gezonden

De ceremonie begint met een representatie van tunnelwerkers in werkkleding die traag en synchroon vooruit schreiden op de ritmes van een militair drumspel. In eerste instantie doen ze aan zombies denken. Naarmate ze op hun weg vorderen worden ze meer en meer enthousiast en beginnen ze vreemd te dansen.

De in het wit geklede mannen en vrouwen representeren de massa mensen die door de tunnel zullen reizen

Na de representatie van de tunnelwerkers wordt een open treinstel met in wit ondergoed geklede jonge personen binnengereden. De dansen die deze personen uitvoeren lijken erotisch getint te zijn.

Scene om de tijdens de werken omgekomen tunnelwerkers te eren

Uit het treinstel komt iets wat op een gevallen engel lijkt gevlogen. Het wezen vliegt boven de mijnwerkers die de demonische figuur willen aanbidden maar daar niet in slagen omdat hij hen wegblaast met zijn vleugels?

Een bokkenman wordt door iedereen aanbeden terwijl hij de meester wordt van de ceremonie

Massamedia probeert deze scene te verklaren aan de hand van de berggeiten die leven in de Alpen, wat zou verklaren waarom de man als geit verkleed is. Maar men slaagt er niet in te verklaren waarom de mensen neerknielen voor de berggeit… Deze scene lijkt toch eerder haar inspiratie te halen uit de lokale volkslegende over de duivelsbrug die als volgt gaat:

De rivier de Reuss was zo moeilijk om te doorwaden dat een Zwitserse herder wenste dat de duivel er een brug over zou bouwen. De duivel verscheen, maar wilde voor de bouw van de brug dat de eerste ziel die de brug zou oversteken aan hem gegeven werd. The herder ging akkoord, maar dreef een geit vóór hem over de brug waardoor hij de duivel bedotte. In woede ontstoken door deze schijnvertoning neemt de duivel een rots met de bedoeling om daarmee de brug kapot te maken, maar een oude vrouw tekende snel een kruis op de rots waardoor de duivel de rots niet langer kon dragen. De rots is daar toen blijven liggen en in 1977 werd 300.000 Zwitserse frank uitgegeven om de 220 ton zware rots met een omtrek van 127 meter te verwijderen zodat plaats gemaakt kon worden voor de bouw van de Gotthardtunnel.

Ondanks dat de duivel verloren had in de legende, lijkt hij tijdens deze ceremonie toch de overwinnaar te zijn

Mannen lopen in processie met gehoornde schedels die ze behandelen als kostbare artefacten

In het wit geklede vrouwen houden kleine horens op hun hoofd als om te zeggen: “wij aanvaarden de bokkenman als onze god”

Tijdens deze laatste twee scenes loop de bokkenman van langs om energieker in het rond.

DEEL 2

Het tweede deel van de ceremonie vind in openlucht plaats en heeft een gelijkaardig begin als het eerste deel waarbij eerst de zombiemensen aantreden, gevolgd door de onderbroekenmensen om dan uiteindelijk satan te verwelkomen.

De werkers doen hun T-shirts af en gaan in militaire formatie staan

De jonge mensen in ondergoed zien er erg verward uit terwijl ze rondstrompelen.

Drie tunnelwerkers lijken dood in de lucht te hangen

De tunnelwerkers worden vervangen door drie enge geesten die voor een groot alziend oog zweven.

De bokkenman wordt binnengeleid door wit gesluierde mensen die doen denken aan bruiden.

Terwijl de bokkenman rondrent op het podium, terwijl hij als een bezetene schreeuwt, worden op het scherm beelden van de bokkenman met een extreem kwaadaardige blik getoond. Drie scarabeeën zweven voor het scherm.

Terwijl de bruiden neerknielen voor de bokkenman wordt een grote cirkel met meerdere ogen op het scherm geprojecteerd.

Een vrouw bekleed de bokkenman met een mantel terwijl ze zegt: “Je bent nu de koning van de wereld”.

Foto’s die het verloop van de ceremonie illustreren kunnen op deze pagina teruggevonden worden:

Gotthard3 Gotthard2

Bronnen: kerknet.be, fr.aleteia.org, vigilantcitizen.com

2 reacties op “Interreligieuze gebedsdienst en bizar occult ritueel bij opening tunnel Zwitserland”

De mens los van God de transreligieus noem ik ze deze pastoor zou zich moeten schamen wat heeft het Evangelie met de opening van een tunnel te maken ? Niets het gaat om het heil van de mensen niet om godsdiensten op één hoop te gooien en dit zal de toekomst worden God is de God van alle godsdiensten ! shalom

2. Dick Avatar
    Dick

Hebben jullie ook de zogenaamde “paus”gezien? https://www.youtube.com/watch?v=ZBELgO3MVY4