Pope-Francis-on-the-airplane

Tijdens de terugvlucht van het Heilig Land naar Rome heeft paus Franciscus een groot interview gegeven met de journalisten in het vliegtuig. Daar vertelde hij onder andere:

“De katholieke Kerk heeft getrouwde priesters in de Oosterse riten. Celibaat is geen dogma van het geloof, het is een levensregel dat ik erg apprecieer en ik geloof dat het een gave is voor de Kerk. De deur is altijd open, gegeven dat het geen dogma van het geloof is.”

We weten al langer dat Bergoglio het celibaat wil afschaffen, zie ook onze artikels daaromtrent.

Toen Franciscus het had over de financiële schandalen en de IOR zei hij: “De Heer Jezus zei eens tot zijn discipelen: schandalen zijn onvermijdelijk, we zijn mensen, en we zijn allemaal zondaars.”

Waar in de H. Schrift staat DAT? Dat Jezus zegt: “we zijn allemaal zondaars”??!

Verder had hij het o.a. ook over de uitnodiging van de presidenten van Israël en Palestina (een Moslim en een Jood) om te komen bidden voor vrede in het Vaticaan.