Opmars naar de Eén-wereldreligie

Paus Franciscus en de opkomende Eén-wereldreligie

nwr

24 februari 2014, origineel artikel door M. Snyder – The Truth – Infowars 

Is Paus Franciscus stappen aan het ondernemen die de fundering leggen voor het opkomen van een één-wereldreligie? Als deze vraag nogal bizar klinkt voor u, raad ik u aan om de rest van dit artikel te lezen. We leven in een tijd waarin globalisering snel vooruitgang maakt. Is er bewijs dat we ook de globalisatie van religie zien? Wel, ja. Het begint erop te lijken dat paus Franciscus de weg ervoor aan het effenen is.

Sinds hij paus is, heeft hij zijn verlangen geuit voor eenheid met de Oosterse Orthodoxe Kerk, de Anglicanen, en andere grote Protestantse denominaties. Maar meer dan enkele wenkbrauwen fronsten wanneer hij recent een videoboodschap stuurde naar Kenneth Copeland en zijn (protestantse) congregatie. Toen de video werd afgespeeld in de congregatie verklaarde één van de prekers dat “Luthers protest voorbij is”.

Ondertussen is paus Franciscus ook bezig met het paaien van de Moslims. Het volgende citaat van hem komt van de uitspraken die hij maakte tijdens zijn eerste oecumenische ontmoeting:

“Ik groet en bedank jullie allen vriendelijk, lieve vrienden, die behoren tot andere religieuze tradities; eerst en vooral de Moslims, die de ene God aanbidden, levend en barmhartig en die Hem aanroepen in gebed, en jullie allen. Ik apprecieer echt jullie aanwezigheid: ik zie er een tastbaar teken in om de wil om te groeien in wederzijdse waardering en samenwerking voor het algemeen welzijn van de mensheid.”

Dus blijkbaar gelooft Paus Franciscus dat Katholieken en Moslims dezelfde God aanbidden. Moslims loochenen echter de Drie-ene God.

Meer recent zei paus Franciscus, in zijn exhortatie Evangelii Gaudium, het volgende over Moslims:

We mogen nooit vergeten dat zij belijden dat ze het geloof van Abraham hebben en dat ze samen met ons de ene barmhartige God aanbidden, die de mensheid zal oordelen op de laatste dag.”

Dat is eigenlijk pure ketterij want niet God de Vader, maar Jezus Christus zal de mensheid oordelen op de Laatste Dag, en de Moslims loochenen de Godheid van Christus en beweren dat hij ‘slechts’ een profeet was.

En over atheïsten zij hij op 22 mei 2013 het volgende:

De Heer heeft ons naar Zijn beeld en gelijkenis geschapen, en we zijn het beeld van de Heer, en Hij doet goed en allen hebben we dit gebod in ons hart: doe goed en geen kwaad. Allen van ons. ‘Maar, Vader, dit is niet katholiek! Hij kan niet goed doen.’ Ja, hij kan dat… De Heer heeft ons allen verlost, ons allemaal, met het Bloed van Christus: ons allemaal, niet alleen katholieken. Iedereen! ‘Vader, de atheïsten?’ Zelfs de atheïsten. Iedereen!… We moeten een ander tegemoetkomen door goed te doen. ‘Maar ik geloof niet, Vader, ik ben een atheïst!’ Maar doe goed: we zullen elkaar daar [in de hemel?] wel ontmoeten.”

Bergoglio heeft met deze uitspraak veel ophef en verwarring gezaaid. Een priester in het Vaticaan ging niet akkoord met deze stelling en zei achteraf dat atheïsten toch naar de hel gaan.

Veel mensen waren ook ontsteld toen ze merkten dat paus Franciscus aflaten verleende aan diegenen die hem zouden volgen op Twitter tijdens de WYD in Brazilië.

Wat gelooft paus Franciscus nu eigenlijk? Dat is een zeer goede vraag. Zijn geloofsovertuigingen blijken niet samenhangend te zijn. Hij heeft gewoon een groot verlangen om zich met iedereen te verenigen die enige vorm van religieus geloof heeft.

Maar we weten één soort mensen waar hij niet van houdt. Hij houdt niet van “ideologische christenen” die hun geloof serieus nemen (zoals de mensen die traditioneel gezind zijn). Op 17 oktober 2013 zei hij daarover het volgende:

“In ideologieën is Jezus niet: in zijn tederheid, zijn liefde, zijn zachtheid. En ideologieën zijn stijf, altijd. Van elk teken: stijf. En wanneer een christen een leerling wordt van de ideologie, heeft hij het geloof verloren: hij is niet langer een leerling van Jezus, hij is een leerling van deze houding of gedachte… Om deze reden zei Jezus tot hen: ‘Je hebt de sleutel van de kennis weggenomen.’ De kennis van Jezus is getransformeerd in een ideologische en moralistische kennis, omdat dezen de deur sluiten met vele eisen. Het geloof wordt ideologie en ideologie maakt bang, ideologie jaagt de mensen weg, creëert afstand, distantieert de mensen en distantieert van de Kerk van de mensen. Maar het is een serieuze ziekte, deze van de ideologische christenen. Het is een ziekte, maar het is niet nieuw hé?”

Dus volgens Bergoglio zijn de mensen die vasthouden aan Traditie ziek!

Enkele decennia geleden zou een één-wereldreligie absoluut ondenkbaar geweest zijn. Maar nu komen de puzzelstukken bij elkaar.

http://www.huffingtonpost.com/2013/12/02/pope-francis-orthodox-church_n_4372759.html

http://www.archbishopofcanterbury.org/articles.php/5076/archbishop-justin-meets-pope-francis-in-rome

http://www.wnd.com/2013/11/pope-authentic-islam-opposes-violence/

http://standupforthetruth.com/2014/02/pope-to-copeland-catholics-and-charismatics-must-spiritually-unite/

http://www.zenit.org/en/articles/pope-s-address-to-representatives-of-the-churches-ecclesial-communities-and-other-religions

http://www.huffingtonpost.com/2013/05/22/pope-francis-good-atheists_n_3320757.html?utm_hp_ref=mostpopular.

http://en.radiovaticana.va/news/2013/10/17/pope_francis_at_mass_calls_for_greater_openness_/in2-738150

Advertenties

3 antwoorden »

  1. Kan ik iets naar dit e-mailadres sturen als ik commentaar wil geven?

  2. ff reactie op wat hierboven geschreven staat over atheïsten.
    Als opmerking ten goede.
    Ik heb gelezen in het nieuwe testament.(waar het staat moet ik ff zoeken) dat het in Gods hand ligt ,dat niet- gelovigen met een zuiver hart ,alleen door God zelf gered kunnen worden.
    In geloof en biddend voor de wereld, mvg. jan