Bergoglio heeft een nieuw document gepubliceerd, een werkdocument om zogezegd het pausschap te hervormen, met als titel ‘De bisschop van Rome’. Het komt erop neer dat het pausschap in z’n bestaande vorm wordt afgeschaft, en dat er een nieuwsoortig “synodaal pausschap” komt, in een nieuwe “synodale kerk” (die wellicht na de synode over synodaliteit in oktober, vorm zal krijgen). Dit is geheel in lijn met diverse oude profetieën over de “hervorming” van het pausschap in een valse kerk, en uiteraard ook met de profetieën uit het Boek der Waarheid.

Een nieuw document van het Vaticaan onthult de routekaart waarmee Bergoglio een nieuw “synodaal pausschap” wil instellen, dat zal voorzitten over een nieuwe “synodale kerk”.

Dit nieuwe “synodale pausschap”, dat het permanent door Christus ingestelde pausschap moet vervangen, zou een wereldwijde oecumenische kerk leiden zonder doctrine of discipline.

Het nieuwe “werkdocument”, genaamd “De bisschop van Rome”, schetst een aantal bezwaren tegen de katholieke doctrine en doet suggesties over hoe de uitoefening van het pauselijk ambt kan worden veranderd.

Deze bezwaren en suggesties zijn afkomstig van inzendingen die naar het Vaticaan zijn gestuurd door niet-katholieke kerkgenootschappen in reactie op het document (over de oecumene) Ut Unum Sint van Johannes Paulus II uit 1995.

Het presenteren van heterodoxe ideeën in niet-gezaghebbende documenten, en dan later proberen om er “officiële” leerstellingen van te maken, is een strategie die de afgelopen tien jaar vaak is gebruikt.

We hebben bijvoorbeeld gezien dat deze tactiek gebruikt werd om de Heilige Communie voor gescheiden en hertrouwde mensen en “zegeningen” voor “koppels” van hetzelfde geslacht te introduceren.

Als we het document benaderen met de bekende methodologie van het Vaticaan in het achterhoofd, komen we tot deze conclusie: dat ze van plan zijn het pausschap af te schaffen – tenminste in de ogen van de wereld – en het te vervangen door een nieuwe instelling, die zal dienen als hoofd van een instelling die in de documenten “een authentieke conciliaire/synodale Kerk” wordt genoemd, waarin ook andere denominaties welkom zijn. (Nr. 112)

Dit is mede de reden dat men van plan is om in die “synodale kerk” geen Tridentijnse Heilige Mis meer toe te laten, en die volledig af te schaffen. Wellicht zal men daarna op de proppen komen met een nieuw soort liturgie, waarin de consecratiewoorden zijn vervalst.

Hieronder wordt uiteengezet wat er zou gebeuren als dit werkdocument zou worden geïmplementeerd.

Fase I. De herdefinitie van het katholieke begrip van het pausdom

De eerste fase zou zijn om de bijbelse en theologische fundamenten van het pausschap te ondermijnen en de katholieke doctrine te vervangen door “een vernieuwd begrip en uitoefening van het petrijnse ambt” gebaseerd op “synodaliteit” om Franciscus’ visie van een “synodale Kerk” te vervullen. (Nr. 5). Deze hervorming van het pausschap zou voortvloeien uit de “toewijding” van Bergoglio om “een synodale Kerk op te bouwen op alle niveaus.” (Nr.5)

Fase 2 – De vestiging van het synodale pausdom

Als het katholiek authentiek begrip van het pausschap eenmaal in diskrediet is gebracht, ligt de weg open voor de vestiging van het nieuwe “synodale pausschap”, dat zal voorzitten over een nieuwe inclusieve kerk zonder doctrine of discipline. Alle gedoopten zullen worden uitgenodigd in deze synodale kerk, zonder dat ze hun doctrinaire dwalingen hoeven op te geven.

De kerk van de Antichrist wordt in gereedheid gebracht! Dit is allemaal katholieke profetie.

Satan openbaart zijn kerk aan de H. Pastoor van Ars (ca 1850):

Een nieuwe kerk zullen wij stichten, een nieuwe kerk van menselijke heerlijkheid. Die kerk zal haar martelaren hebben, haar onnozelen en haar heiligen. Die nieuwe kerk, waarin elke mens een deel is van het geheel, van het mystieke lichaam van mens en staat. Ook priesters zal die kerk hebben, hogepriesters en kardinalen. Een paus zal die kerk hebben. Hem zal de wereldheerschappij toevallen. De kerk van de mensheid. De kerk waarin het evangelie van de goedheid wordt verkondigd, van gelijkheid, van broederschap, van liefde, van vriendschap, van het plan. Wij brengen een nieuw evangelie, dat van de menselijkheid.

Profetie van de Zalige A.K. Emmerick over ‘De gemeenschap der antikerkelijken’ (ca 1820):

Zij bouwden een “grote kerk”, vreemd en buitensporig. Iedereen moest er binnengaan en er dezelfde rechten bezitten: lutheranen, katholieken, en sekten van allerlei aard. Het moest een ware “gemeenschap der ontheiligden” zijn, waar slechts één herder en één kudde zou zijn. Er moest ook een ‘paus’ zijn, maar die mocht niets bezitten en hij zou een salaris ontvangen. Alles was van tevoren voorbereid, en heel wat zaken waren al klaar. Maar op de plaats van het altaar was er alleen maar de “gruwel der verwoesting”. Ik zag alles wat overhelt naar het protestantisme steeds meer de overhand krijgen en ik zag de [katholieke] godsdienst steeds meer in verval raken.

Bron: LifeSiteNews

2 reacties op “Nieuw werkdocument ‘De bisschop van Rome’ doet Bergoglio’s plannen uit de doeken: het bestaande pausschap afschaffen”

Er is ook een profetie, ben vergeten van wie, waarin wordt gezegd dat de afvallige paus erkend zal gaan worden door de andere Christelijke denominaties, niet in zijn functie als plaatsvervanger van Christus, maar als hoofd van ‘een’ kerk (niet de Kerk) waarmee in collegiaal overleg wordt samengewerkt.

1. De redactie Avatar
      De redactie